علت خاموشی های پراکنده مشخص شد

کدخبر: ۴۳۲۰۱۰
سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش مصرف برق شاهد بروز خاموشی های پراکنده هستیم که درصورت رعایت مصرف خاموشی ها کاهش خواهد یافت.
علت خاموشی های پراکنده  مشخص شد

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، " مصطفی رجبی مشهدی" افزود:  پیرو اطلاعیه و هشدارهای قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم.
وی ادامه داد:امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت هایی که در تولید برق نیروگاه های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه های حرارتی وجود نداشت.
سخنگوی صنعت برق گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند  اما لازم است که سایر هموطنان  در بخش های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با  صنعت برق همکاری داشته باشند.
رجبی مشهدی ادامه داد:در صورتی که هموطنان در ساعت بین ۱۲ تا ۱۸  که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳  که پیک شبانه است، مصرف خود را با  خاموش کردن روشنایی های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که این میزان دوباره مرز ۶۶ هزار مگاوات را پشت سربگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک