خبر بد برای تهرانی ها

کدخبر: ۴۳۲۰۹۰
ادامه روند تدریجی افزایش دمای استان تهران و برقراری کیفیت هوای قابل قبول ‌پایتخت طی امروز (۱۸ مرداد) مورد انتظار است.
خبر بد برای تهرانی ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی ‌چهار روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر گاهی همراه با افزایش ابر، وزش باد و در بخش‌های جنوبی گاهی با وزش باد نسبتا شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت روند تدریجی افزایش دما و در ساعات بعدازظهر افزایش «ازن» سطحی مورد انتظار است. تا چهارشنبه (۲۰ مرداد) نیز در ارتفاعات استان احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده، رعد و برق و تندباد موقتی وجود دارد.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۱۸ مرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وجود احتمال تولید و تجمع آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود. با وزش باد مؤثر همراه با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۹ مرداد ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود و انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. تداوم این شرایط جوی طی روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه بر این با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری جوی تا ساعات پایانی فردا (۱۹ مرداد) باعث کاهش غلظت ذرات معلق شده است بنابراین برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک