خواهر رهبر کره شمالی، آمریکا را تهدید امنیتی کرد

کدخبر: ۴۳۲۳۳۱
«کیم یو جونگ» مقام ارشد کره شمالی و خواهر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور کره جنوبی و ایالات متحده را به دلیل پیش بردن برنامه رزمایش‌های مشترک سالانه خود، تهدید امنیتی کرد.
خواهر رهبر کره شمالی، آمریکا را تهدید امنیتی کرد

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، کره جنوبی و آمریکا به دلیل پیش بردن برنامه رزمایش‌های مشترک سالانه خود که قرار است این هفته آغاز شود، با تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

به گزارش  فارس، «کیم یو جونگ» مقام ارشد کره شمالی و خواهر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور امروز (سه‌شنبه) گفت کره جنوبی و ایالات متحده با تهدیدهای امنیتی بزرگتر به دلیل پیش بردن برنامه رزمایش‌های مشترک سالانه خود، مواجه خواهند شد.

کیم یو جونگ یکی از نزدیکترین مشاوران برادرش کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است؛ موضوعی که او را به قدرتمندترین زن این رژیم تبدیل کرده است. چندی پیش حزب کنگره حاکم کره شمالی در اقدامی نادر با بازنگری در قوانین خود،‌ پست «وزیر اول» را بعد از جایگاه رهبری ایجاد کرد که توجه زیادی را به این که چه کسی این سمت را به عهده می گیرد جلب کرده است.در قانون تجدید نظر شده وزیر اول «معاون» دبیرکل است.

حال  مقام دوم کره شمالی در بیانیه خود این رزمایش‌ها را اقدامی ناخوشایند و خودمخرب دانست که مردم کره شمالی را تهدید می‌کند و تنش ها را در شبه‌جزیره کره افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، علیرغم هشدار کره شمالی مبنی بر این که این تمرینات نظامی مانع پیشرفت در بهبود روابط بین دو کره می‌شود، کره جنوبی و ایالات متحده از امروز آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند. 

کیم یو جونگ

بنا بر بیانیه کیم یو جونگ، ایالات متحده و کره جنوبی با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر ما و پیشبرد رزمایش‌های جنگی خطرناک با تهدید امنیتی جدی‌تری روبرو خواهند شد.

وی کره جنوبی را به رفتار خائنانه به دلیل پیشبرد این رزمایش بلافاصله پس از وصل مجدد خط تلفن بین پیونگ‌یانگ و سئول که با هدف کاهش تنش‌ها انجام شده بود، متهم کرد. 

کیم اعلام کرد اقدامات نظامی ایالات متحده نشان داد که سخنان واشنگتن از دیپلماسی یک پوشش ریاکارانه برای تجاوز به شبه‌جزیره کره است و صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که ایالات متحده نیروهای نظامی خود در کره جنوبی را منحل کند. 

او گفت که کره شمالی بازدارندگی مطلق خود از جمله "توانایی حمله پیشگیرانه قدرتمند" را برای مقابله با تهدید فزاینده نظامی ایالات متحده تقویت می‌کند.

این مقام کره شمالی افزود: واقعیت ثابت کرده که تنها بازدارندگی عملی، نه کلمات، می تواند صلح و امنیت شبه‌جزیره کره را تضمین کند و این برای ما ضروری است که قدرت خود را برای مهار تهدیدهای خارجی تقویت کنیم.

به نوشته رویترز، واکنش کره شمالی به این رزمایش‌ها تهدیدی برای تلاش‌های «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برای بازگشایی دفتر ارتباطی مشترک دو کره است که پیونگ‌یانگ سال گذشته منفجر کرد و همچنین تهدیدی برای برگزاری اجلاس سران به عنوان بخشی از تلاش‌ها به منظور احیای روابط است. 

«مارتین ماینرز » سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهارنظر درباره بیانیه کره شمالی خودداری کرد و اظهارنظر درباره تمرینات نظامی مشترک را مخالف سیاست دانست.

وی گفت رویدادهای آموزشی ترکیبی یک تصمیم دوجانبه بین کره جنوبی و ایالات متحده است و هرگونه تصمیم یک توافق متقابل خواهد بود.

zf9uR8C8JXR1

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی هم از اظهارنظر درباره رزمایش‌های مقدماتی روز سه‌شنبه خودداری کرد و گفت که دو کشور هنوز در حال بحث درباره زمان، مقیاس و روش تمرینات منظم هستند.

ایالات متحده حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد. 

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید