آزار جنسی زن ۵۵ساله مشهدی و سرقت طلاهایش

کدخبر: ۴۳۲۴۲۴
نتیجه دوستی اینستاگرامی زنی ‌۵۵ ساله با مردی غریبه منجر به اذیت و آزار و سرقت ۸۰ میلیون طلا و جواهراتش شد.
آزار جنسی زن ۵۵ساله مشهدی و سرقت طلاهایش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، چندی پیش پرونده‌ای با عنوان سرقت به عنف طلا، جواهر و اذیت و آزار شاکی در دادسرای مشهد مطرح شد.

در پی طرح پرونده، شاکی آن که زنی ۵۵ ساله و ساکن خیابان طبرسی بود، در اظهارات خود مدعی شد زنگ خانه به صدا درآمد و من در را باز کردم. همزمان فردی که حدود ۳۰ ساله بود و با خود سلاح سرد همراه داشت، خودش را داخل خانه انداخت و شروع به تهدید کرد که اگر ساکت نباشی تو را خواهیم کشت. پشت سر این فرد و با فاصله کمی نفر دوم هم وارد خانه شد و در را بست. آن‌ها من را به یکی از اتاق‌ها کشاندند و دست و پای من را با روسری و جوراب و دهانم را هم با چسب پهن بستند.

او ادامه داد: آن‌ها من را مورد اذیت و آزار قرار دادند و از این اقدام‌شان هم فیلم گرفتند. کمی بعد یکی از آن‌ها گردنبند، گوشواره و النگوهای من را که حدود ۸۰ میلیون تومان ارزش داشت، دزدیدند و من را هم به همان حال رها کردند و متواری شدند. هر طور بود دست و پایم را باز کردم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

متهم در حالی که مدعی بود سارقان شیطان‌صفت را نمی‌شناسد، در ادامه بیان کرد آن‌ها سر و صورت خود را پوشانده بودند.

بازپرس پرونده دستور آغاز تحقیقات دقیق پلیسی را صادر کرد و مأموران انتظامی هم بررسی زوایای تاریک ماجرا را در دستور کار قرار دادند. بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مسیر حرکت و همچنین رصد دیگر موارد و اقدام‌های علمی پلیس، هویت افراد را مشخص کرد آن روز آن‌ها با یک دستگاه سواری ام‌وی‌ام از محل متواری و شهر مشهد را به مقصد گرگان ترک کرده‌اند. از همین رو نیابتی قضایی صادر شد و ماموران پلیس برای دستگیری هر دو سارق به شهر مذکور رفتند و موفق شدند یکی از متهمان را که سرگرم تنظیم باد لاستیک خودرو ام‌وی‌ام مورد استفاده در سرقت شیطانی بود، شناسایی و او را دستگیر کنند.

با این زن میانسال از طریق اینستاگرام آشنا شدیم

بلافاصله با همکاری پلیس محلی متهم مورد بازجویی قرار گرفت و ضمن لو دادن محل حضور دیگر همدستش مراحل اجرای نقشه را برای مأموران بازگو کرد. او مدعی شد: حدود دو ماه است از زندان آزاد شده‌ام. اتهاماتم انواع سرقت بود. با این زن میانسال از طریق اینستاگرام آشنا شدیم. او که خود را بیتا معرفی کرد، بارها برای ما تصاویری از خودش ارسال کرد. همدست من که یکی از این تصاویر را دید، پیشنهاد داد برای سرقت طلا و جواهرات این زن که در تصاویر ارسالی نمایان بود، به شهر مشهد برویم.

او ادامه داد: از همین رو با شاکی پرونده قرار ملاقات حضوری گذاشته شد و ساعت حدود ۹ صبح روز سرقت به محل زندگی او رسیدیم. این زن خودش در خانه را برای ما باز کرد و پس از داخل شدن نقشه سرقت را اجرا کردیم و در ادامه هم به شمال کشور فرار کردیم. طلا و جواهرات او را در گرگان فروختیم و هرکس سهمش را برداشت.

در ادامه متهم دیگر پرونده هم در حوالی شهر گرگان ردزنی و او هم دستگیر و به مشهد منتقل شد.

۴ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق؛ مجازات سارقان شیطان‌صفت

فرآیند رسیدگی قضایی پرونده در دادسرا به اتمام رسید و برای متهمان کیفرخواست صادر و پرونده برای طی شدن دیگر مراحل قضایی هفته گذشته روی میز قاضی مهدی ترابیان رئیس شعبه ۱۴۴ دادگاه کیفری ۲ مشهد قرار گرفت. باز هم تمامی مراحل وقوع جرم توسط مقام قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و اظهارات متهمان بارها شنیده و از خود دفاع کردند و درنهایت رأی پرونده صادر شد.

از همین رو و با نظر مقام قضایی هر دو نفر که به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار جنسی شرکت داشتند، با توجه به شیوه زیان‌بار جرم به ۴ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید