کدام استان‌های کشور بارانی هستند؟

کدخبر: ۴۳۲۴۹۵
اقتصادنیوز :‌ مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و وقوع رعد و برق در 18 استان‌ کشور طی امروز خبر داد.
کدام استان‌های کشور بارانی هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پانا ،صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور   گفت:‌ براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مرداد) رشد ابر، بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی امروز (۱۹ مرداد) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های مازندران، قزوین، البرز و تهران مورد انتظار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این شرایط فردا (۲۰ مرداد) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: از ‌پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان رشد ابر و بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. طی این مدت در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت همراه خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ مرداد) صاف و در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌پنجشنبه (۲۱ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید