در مورد استقرار پدافند هوایی آمریکا در اوکراین

روسیه به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۴۳۲۵۱۱
لئونید سلوتسکی، رئیس کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه در مورد امکان استقرار موشک‌های پدافند هوایی آمریکا در اوکراین هشدار داد.
روسیه به آمریکا هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ، سلوتسکی روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: اظهارات الکسی رزنیکوف معاون نخست وزیر و وزیر امور همگرایی مناطق خارج از کنترل اوکراین مبنی بر اینکه در خاک اوکراین سیستم‌های پدافند هوایی آمریکا قرار می‌گیرد، اقدام تحریک آمیز است.

مقام پارلمانی روس گفت: اظهارات رزنیکوف اقدام تحریک آمیز است و استقرار سامانه پدافند هوایی آمریکا در اوکراین، موازنه قوا نه فقط در منطقه بلکه خارج از آن را برهم می‌زند. 

 وی افزود: به عنوان مثال، سیستم پدافند موشکی ایژیس Aegis شامل سکوهای پرتاب ام.کا-۴۱ Мк۴۱ هم می‌شود که نه فقط برای پرتاب موشک های پدافندی برای پرتاب موشک‌های بالدار هم بکار گرفته می شود.

رئیس کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه گفت: شک ندارم که استقرار این مجموعه پدافند موشکی در نزدیکی مرزهای روسیه، واکنش مسکو را درپی خواهد داشت و به این ترتیب تنش ها افزایش خواهد یافت. 

وی ادامه داد: بسیار متاسفم که اوکراین اجازه می‌دهد باقی مانده حق حاکمیت و استقلال این کشور و اتباع آن و امکان زندگی در امنیت را از دست می دهد. سیاستمداران اوکراینی آماده اند منافع کشور خود را قربانی باقی ماندن در قدرت و شرکت در طرح «ضد روسیه» کنند.   

الکسی رزنیکوف معاون نخست وزیر و وزیر امور همگرایی مناطق خارج از کنترل اوکراین در سفر به آمریکا و دیدار با "گلن هوارد"مدیر بنیاد "جیمز تاون" خواستار افزایش بسته کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین و در وهله اول استقرار سیستم های پدافند هوایی آمریکا در این کشور شد.  

آمریکا هر ساله صدها میلیون دلار کمک به اوکراین به شکل کمک های نظامی و منابع مالی می کند. 

 پنتاگون ۱۲ ماه ژوئن، از ارائه بسته جدید کمک‌ نظامی ۱۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین در بحبوحه تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، از جمله کمک های نظامی این بسته آمریکا به اوکراین،ارائه سیستم های راداری، تجهیزات جنگ افزاری الکترونیکی و تکنولوژی مربوط به مقابله با فعالیت پهپادها است.

این کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به علاوه ۱۲۵ میلیون دلاری است که پنتاگون پیشتر در اول ماه مارس اعلام کرده بود.

اختصاص این کمک به کی‌یف در حالی اعلام شده است که تنش‌ها میان اوکراین و روسیه در چند ماه گذشته تشدید شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید