رایزنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه

کدخبر: ۴۳۲۷۸۷
وزرای دفاع آمریکا و روسیه پس از برگزاری نشستی میان رؤسای‌جمهور دو کشور مذاکراتی با هدف حمایت از تلاش‌ها برای ثبات استراتژیک داشتند.
رایزنی  وزرای دفاع آمریکا و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) مکالمه‌ای تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود با هدف حمایت از تلاش‌های واشنگتن و مسکو برای حصول ثبات استراتژیک داشت.

اسپوتنیک گزارش داد، این مکالمه پس از برگزاری نشستی میان «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین»، رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در تاریخ  ۱۶ ژوئیه (۲۶ خرداد)  انجام شد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای هدف این مکالمه را «حمایت از شفافیت و پشتیبانی از تلاش دو طرف برای حصول ثبات استراتژیک» اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز مکالمه تلفنی میان سرگئی شویگو و لوید آستین را تایید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مکالمه‌ای تلفنی میان وزرای دفاع آمریکا و روسیه انجام شد و در این رایزنی دوجانبه علاوه‌بر مسائل مربوط به امنیت منطقه و جهان، ثبات استراتژیک نیز مورد بررسی قرار گرفت.»

جو بایدن و ولادیمیر پوتین خرداد ماه سال جاری برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن بایدن و بعد از ۱۰ سال با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که در ژنو انجام شد «آنتونی بلینکن» و «سرگئی لاوروف» وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز حضور داشتند.

پوتین بعد از دیدار با جو بایدن در نشستی خبری با تأکید بر مسئولیت بزرگ واشنگتن و مسکو درخصوص ثبات راهبردی در جهان، اعلام کرد: «من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفتگو پرداختم و در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت ۳ را به عهده گرفت.»

کاخ کرملین نیز اعلام کرد رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا بیانیه‌ای مشترک را در زمینه ثبات راهبردی ارائه می‌دهند. اکنون بنا بر اعلام اسپوتنیک ثبات راهبردی میان روسیه و آمریکا از تاریخ ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) از سرگرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید