محور گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و غنی

کدخبر: ۴۳۲۷۹۳
رییس جمهور ترکیه با اشرف غنی به صورت تلفنی گفتگو کرد.
محور گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و غنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، امروز، بیستم اسد، با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام ارگ، در این تماس تلفنی، دو طرف در مورد گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق آن‌چه ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، رییس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی از افزایش خشونت‌های طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و بر ایستادگی و حمایت ترکیه از مردم و دولت افغانستان تاکید کرده است.

رجب طیب اردوغان تأکید کرده است که خشونت‌ها در افغانستان باید قطع و یک راه حل سیاسی به‌منظور تامین صلح پایدار و عادلانه جایگزین شود.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرده است که اوضاع افغانستان را نظارت می‌کند و تمام تلاش‌هایش را برای قطع خشونت و آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان متمرکز خواهد کرد.

در همین حال محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، ضمن ابراز همدردی به خاطر خسارات جانی و مالی آتش‌سوزی‌های اخیر در ترکیه گفته است که از موضع اصولی ترکیه و نگرانی این کشور در ارتباط با افزایش خشونت‌ها در افغانستان قدردانی می‌کند.

وی نقش ترکیه را به عنوان یک کشور مقتدر اسلامی در منطقه در زمینه آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، با اهمیت خوانده است.

رییس جمهور ترکیه در حالی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است که حملات طالبان افزایش یافته و اعضای این گروه مراکز ۹ ولایت را تصرف کرده‌اند. با تشدید حملات طالبان هزاران تن از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی‌ شده‌اند. در عین حال براساس آمارهای وزارت مهارجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان، بیش از ۵۷ هزار خانواده در سراسر این کشور در نتیجه جنگ‌های اخیر آواره‌ شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید