وزارت بهداشت اعلام کرد:

توزیع رایگان 150 هزار کیت تشخیص کرونا

کدخبر: ۴۳۲۸۹۳
وزارت بهداشت اعلام کرد: توزیع رایگان روزانه ۱۵۰ هزار کیت تشخیصی کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی ادامه دارد.
توزیع رایگان 150 هزار کیت تشخیص کرونا

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، پیرو مشروح بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۰ مرداد ماه در خصوص اعلام موضوع کرونا به عنوان مسئله اول و فوری کشور و تاکید معظم له بر لزوم گسترش آزمایش‌های تشخیصی به صورت رایگان و وسیع، توزیع رایگان کیت‌های تشخیصی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

 با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انواع تست‌های تشخیصی بیماری کوودی-۱۹ از ابتدای پاندمی کرونا، هیات امنای صرفه جویی ارزی، اقدام به توزیع رایگان کیت‌های تشخیصی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کرده است که این روند در پیک پنجم کرونا نیز ادامه داشته به طوری که بطور متوسط در روز  حدود ۱۵۰ هزار کیت در کشور توزیع شده است.

براساس این گزارش، در صورت تشخیص زودهنگام بیماری، امکان شناسایی و درمان موارد ابتلا به کووید ۱۹ و کاهش چرخه انتقال ویروس و تبع آن کاهش میزان موارد بستری، وجود خواهد داشت. لذا  تامین این کیت‌ها در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از ابتدای همه گیری بیماری کرونا اقدام به خریداری، تامین و توزیع کیت‌های تشخیص کرونا به سراسر کشور کرده و به عبارتی برای ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کیت‌های مورد نیاز را ارسال کرده که این میزان در سال جاری به روزانه حدود ۱۵۰ هزار کیت رسیده است.  

در این گزارش تاکید شده است: طی دو هفته گذشته هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نسبت به توزیع بیش از یک میلیون و ۵۲۹ هزار کیت برای ۳۱ استان در سراسر کشور اقدام کرده است که این اقدام در روند تشخیصی  بیماران مبتلا به کرونا بسیار حائز اهمیت محسوب می شود.

همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز حدود ۱۴ میلیون کیت کرونا شامل کیت تشخیص مولکولی، کیت استخراج و کیت تشخیص سریع کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای مراکز درمانی دولتی ارسال شده است.

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید