حمایت قاطع یک اصولگرا از اقدامات ظریف در تامین واکسن کرونا

کدخبر: ۴۳۲۸۹۹
رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به محمد جواد ظریف به آمادگی چین برای ارایه رایگان واکسن کرونا در مقیاس وسیع از شهریور سال گذشته و تقدیر از اقدامات وزارت امور خارجه در این حوزه اشاره کرد.
حمایت قاطع یک اصولگرا از اقدامات ظریف در تامین واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، در نامه دکتر سیدعلیرضا مرندی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه آمده است: تمهیدات جنابعالی و همکاران شریفتان در تامین واکسن کشور از یکسال پیش در شهریورماه سال گذشته، که کشور چین آمادگی داشت فاز سوم تست بالینی را در ایران انجام دهد و برای این کار حتی واکسن رایگان در مقیاس وسیع هم ارائه  می‌داد، قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد:  متاسفانه تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به مسئولیت جنابعالی در تامین به موقع واکسن از چین در سال گذشته آن هم در حد وسیع، توسط عده‌ای که سخنان‌شان در رسانه‌های غربی و معاند نظام خریدار دارد و دائما افکار عمومی را علیه واکسن‌های چینی و روسی تهییج می‌کردند، در زمان خود  موثر واقع نشد و متاسفانه ایمن سازی عمومی را بر ضد کرونا به تاخیر انداخت. در حالی که کشورهای ترکیه و امارات از همین مسیر با واکسن‌های چینی مردم خود را واکسینه کردند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی  افزود: امید است دولت جدید بدون توجه به تبلیغات سوء عده‌ای مغرض، نسبت به تامین حداکثری و هرچه سریعتر واکسن تولید داخل و وارداتی اقدام کند.

دکتر مرندی اظهار داشت: از تلاش‌های جنابعالی و همکارانتان در دستگاه دیپلماسی کشور  در زمینه تسهیل تامین کالاهای اساسی مرتبط با سلامت مردم تشکر و قدردانی کرده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خواستارم.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در اینستاگرام خود به زیر سوال بردن تلاش‌های وزارت امور خارجه در حوزه تامین واکسن و مبارزه با فراگیری کرونا واکنش نشان داد و نوشت: شرایط کرونا وخیم است و نیاز به کوشش و همدلی ملی داریم.

بنده و همکارانم در نبرد تمام عیار با جنایت_تحریم و تروریسم_اقتصادی، تمام سعی‌مان را برای افزایش واردات واکسن خارجی و تأمین نیازهای تولید داخلی انجام داده و خواهیم داد و در برابر مسئولان بهداشت کشور و ایثارگران سلامت سرتعظیم فرودآورده و دست تک تک آنها را می‌بوسیم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید