انتقال چهار محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

کدخبر: ۴۳۲۹۲۷
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند.
انتقال چهار محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس ؛ محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلام ایران اعلام کرد: در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند. اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر، تظاهرات مستانه، درگیری با پلیس می‌باشد. این افراد باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.

دبیر کار گروه حقوقی و قضایی حمایت از ایرانیان خارج از کشور به هموطنانی که قصد عزیمت به دیگر کشورها را دارند هشدار داد؛ سرزمین دیگر کشورها عرصه تاخت و تاز و جولانگاه نقض قوانین و مقررات نیست و کشورها اجازه نمی‌دهند امنیت اجتماعی کشورشان عرصه تاخت و تاز مجرمین دیگر کشورها شود. ارتکاب جرم در دیگر کشورها علاوه بر تبعات سنگین مجازات، حیثیت و اعتبار بین المللی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این در کشورهایی مثل گرجستان مزید بر علت است که متاسفانه نرخ ارتکاب جرم هموطنان در ان کشور بسیار بالاست. دلیل روشن ان هم حداقل انتقال ۱۵۰ محکوم ایرانی از یکسال گذشته از گرجستان به کشور می‌باشد؛ و هنوز ده‌ها زندانی دیگر در آن کشور بسر می‌برند که پرونده اتان در دایره در جریان رسیدگی است یا منجر به حکم نهایی نشده است.

معاون حقوق بر و امور بین الملل وزارت دادگستری کشورمان ضمن تشکر و قدردانی از مقامات کنسولی وزارت امور خارجه، سفیر کشورمان در تفلیس، سازمان هواپیمایی کشوری، حفاظت پرواز، اعضای کمیته انتقال محکومان، پلیس بین الملل، خصوصا آقای عبداللهی اصل مشاور معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری که در این شرایط سخت و توام با پاندومی کرونا مسئولیت انتقال این محکومان را بر عهده داشته اند ابراز امیدواری کرد که پیشگیری از وقوع جرم و رعایت قوانین و مقررات دیگر کشورها وجهه همت هموطنانی قرار گیرد که به دیگر کشورها سفر می‌کنند.

وزارت دادگستری گرجستان علیرغم فقدان معاهده حقوقی و قضایی بین دو کشور در چارچوب عمل متقابل و اقدام بشر دوستانه محکومان ایرانی را تحویل داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید