سپاه برای توسعه مراکز واکسیناسیون کرونا به میدان آمد

کدخبر: ۴۳۲۹۵۲
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران آماده کمک و توسعه مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور است.
سپاه برای توسعه مراکز واکسیناسیون کرونا به میدان آمد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور عصر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع درمانی شهید نجفی در مشهد اظهار داشت: بیمارستان‌های سیار و استقراری نیروی زمینی سپاه پاسداران در سراسر کشور عمده توان خود را برای مقابله با ویروس منحوس کرونا و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: بعد از صدور فرمان روز گذشته فرمانده معظم کل قوا مبنی بر به کارگیری همه امکانات نیروهای مسلح در بخش درمان کشور برای مقابله با کرونا، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نیروی زمینی سپاه پاسداران تشکیل شد.

وی ادامه داد: امروز هم در خدمت مردم مشهد هستیم تا بتوانیم برای عملیاتی کردن اقداماتی که نیروی زمینی سپاه می‌تواند در راستای کمک به بخش درمان استان خراسان رضوی انجام دهد، برنامه‌ریزی لازم را صورت دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در جلسه‌ای که به منظور بررسی شرایط استان با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) و مسئول بهداری شمال‌شرق نیروی زمینی سپاه داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که علاوه بر به‌ کارگیری بیمارستان سیار، به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های تخصصی نیروی زمینی در سطح شهر مشهد، بیمارستان ثابتی هم در دو سه روز آینده به ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند که این اقدام می‌تواند در حوزه بهداشت و درمان مؤثر باشد.

سردار پاکپور ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن این مهم، بخش‌هایی از مجتمع درمانی شهید نجفی،واقع در جنوب شهر مشهد، برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز خواهد شد.

وی تأکید کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌تواند متناسب با نیاز و درخواست وزارت بهداشت و درمان، ضمن توسعه مراکز واکسیناسیون، بعضی از بخش‌های مراقبتی مثل بخش‌های نقاهتگاهی را که نیاز به بستری نداشته باشند، در شهر مشهد راه‌اندازی کند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان داشت: سپاه استان نیز از صبح امروز اجرای طرح شهید سلیمانی را آغاز کرده است که امید است بتوانیم با این اقدامات کمک اساسی در جهت پایین آوردن آلام مردم خراسان رضوی داشته باشیم.

سردار پاکپور اظهار داشت: این نیرو در یک ماه گذشته که وضعیت حوزه درمان در استان سیستان و بلوچستان مناسب نبود، با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های سیار و همچنین بیمارستان نبی‌اکرم (ص) نیروی زمینی سپاه، مستقر در آن استان، برای ارائه خدمات به مردم این خطه از کشورمان اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در استان کرمان نیز که وضعیتی مشابه استان سیستان و بلوچستان داشت، بیمارستان نیروی زمینی سپاه به توان خود افزود تا بتواند کمکی به بخش درمان کشور کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید