جولان کرونا دلتا/ دیگر نیازی به تستpcr نیست

کدخبر: ۴۳۲۹۸۳
اقتصادنیوز: رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی معتقد است که هر علائمی در افراد، نشانه بروز بیماری کرونا بوده و نیازی به تست PCR نیست.
جولان کرونا دلتا/ دیگر نیازی به تستpcr نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اینکه هر علائمی کروناست و احتیاجی به تست pcr نیست اظهار کرد: هر اقدامی که بتواند تجمعات و در کنار مردم قرار دادن را کاهش دهد باید انجام شود، اگر تعطیلات با این هدف صورت بگیرد پس لازم است.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اینکه به شدت تعداد بیماران در حال افزایش است افزود: نیاز به ارجاع و مراجعه به بیمارستان‌ها بیشتر شده است، لذا نیاز به تخت‌های بستری و آی سی یو نیز بیشتر شده است.

صادق نیت با اشاره به اینکه اورژانس کرونایی به جای ۱۰ تخت بیش از ۲۰ بیمار کرونایی دارد گفت:همچنان مردم در حال مراجعه هستند و برای بستری یک بیمار باید منتظر ترخیص بیمار دیگر باشیم لذا این وضعیت تقریباً در یک سال و نیم گذشته بی‌نظیر است و این حجم از مراجعات و بستری را تاکنون نداشتیم.

او ادامه داد: این در حالی است که ما حجم زیادی از بیماران را به صورت سرپایی و بستری موقت دنبال می‌کنیم و داروهایشان را می‌دهیم و آن‌ها در منزل درمان می‌شوند و و روز بعد دوباره برای دریافت دارو به بیمارستان بازمی‌گردند، الان بر روی بیمارستان‌ها فشار وارد شده است لذا ترس از کرونا کمتر شده است.

صادق نیت با اشاره به اینکه تست پی سی آر مانند تست های دیگر است اظهار کرد: متاسفانه خیلی از مردم خودشان دلشان می خواهد که این آزمایش را انجام دهند لذا برای واکسن هیچ الزامی نیست، اگر فردی علائم مشابه بیماری کرونا را داشت با نظر پزشک باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه توصیه این است که اصلاً در خصوص نوع واکسن سوال نشود گفت: هر نوع واکسنی که در دسترس بود باید مورد تزریق قرار بگیرد،حتی یک دز هم می‌تواند از مرگ پیشگیری کند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اینکه بحث های متعددی در خصوص دز یادآور وجود دارد گفت: یکی از بحث‌هایی که وجود دارد در خصوص دز یادآور برای افرادی است که در معرض خطر بیشتر هستند مانند کادر درمان.

با سیل عظیم مسافران به مشهد رو به رو هستیم

بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه برنامه با اشاره به اوج گرفتن پیک پنجم در کل کشور گفت: با سیل عظیمی از مسافرین و گردشگران و زائران در استان خراسان رضوی مواجه شده ایم که خیلی بیشتر از حد انتظار ما بود.

وی با اشاره به اینکه یک دفعه مشهد به شدت شلوغ شد ادامه داد: تعداد قابل توجهی بیمار از استان های همجوار به استان ما مراجعه کردند ، مخصوصا از استان سیستان و بلوچستان بیماران به این استان آمدند، در یک مقطعی درمان بیشتر شده ،حدود ۳۰ درصد بیماران ما غیربومی بودند.

بحرینی اضافه کرد: حدود ۱۰ درصد بیماران ما متعلق به سیستان و بلوچستان است، تعداد زیادی از عزیزان سیستان و بلوچستان در مشهد خانه دارند، روند بستری جدید رو به افزایش است، در سطح استان در روز گذشته ۷۶۵ مورد جدید داشتیم و ۳ هزار و ۲۰۹ نفر کلا در سطح استان بستری هستند که ۵۳۷ مورد در آی‌سی‌یو بستری هستند،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: سه قرارگاه عملیاتی در استانداری، سپاه و دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، لذا اکسیژن تامین شده و بسیاری از اقدامات صورت گرفته اگر مردم مقداری رعایت کنند می توانیم به وضعیت بهتری برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید