وزیر امور خارجه آلمان خبر داد:

خروج کارکنان سفارت آلمان در کابل

کدخبر: ۴۳۳۱۴۰
وزیر امور خارجه آلمان از خروج کارکنان سفارت کشورش در کابل به دلیل اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان خبر داد.
خروج  کارکنان سفارت  آلمان در کابل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، هایکو ماس به خبرنگاران گفت: آلمان به دلیل اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان، کارکنان سفارت خود در کابل را به حداقل نیروی عملیاتی لازم کاهش می دهد.

 واشنگتن پست گزارش داد، ماس در ادامه افزود: تیم پشتیبانی بحران بلافاصله به پایتخت افغانستان فرستاده می شود تا امنیت سفارت را افزایش دهد.

وی از همه شهروندان آلمانی خواست که فوراً افغانستان را ترک کنند و افزود که پروازهای چارتری برای خروج دیپلمات ها و کارکنان محلی که در سفارت کار می کنند، پیش بینی می شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت ویزا برای افغان ها نیز در آینده در آلمان صادر می شود تا روند خروج مردم از این کشور تسریع یابد.

اتحادیه اروپا، همزمان با پیشروی های سریع نیروهای طالبان در افغانستان و ادعای تازه این گروه در باره تسلط بر استان های بادغیس و هلمند، تهدید کرد که طالبان در صورت مسلط شدن بر افغانستان، با انزوای بین المللی روبه رو خواهد شد.

با تشدید حملات طالبان به شهرهای افغانستان، سازمان های اطلاعاتی آمریکا پیش بینی کرده اند که نیروهای این گروه تا ۹۰ روز دیگر، کابل پایتخت را تصرف کنند.  

انگلیس روز پنجشنبه همزمان با پیشروی گسترده نیروهای طالبان در سراسر افغانستان، اعلام کرد که برای تضمین خروج امن دیپلمات ها، نظامیان، شهروندان و تا چهار هزار تن از کارکنان افغان انگلیس از افغانستان، فوری ۶۰۰ نظامی دیگر به این کشور اعزام خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید