هشدار جدی ناتو به طالبان

کدخبر: ۴۳۳۱۴۸
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جمعه شب به طالبان هشدار داد که اگر این گروه بخواهد افغانستان را به زور تصرف کند، جامعه جهانی آنان را به رسمیت نخواهند شناخت.
هشدار جدی ناتو به طالبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ینس استولتنبرگ،  دبیرکل ناتو پس از نشست روز جمعه با سفرای ناتو به خبرنگاران گفت: متحدان به شدت نگران سطح بالای خشونت ناشی از حملات طالبان از جمله حملات به غیرنظامیان، کشتارهای هدفمند و گزارش های دیگر نقض جدی حقوق بشر هستند.

واشنگتن پست گزارش داد، استولتبرگ افزود: طالبان باید درک کنند که اگر آنها کشور را با زور تصرف کنند، توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نخواهند شد و ناتو متعهد به حمایت از راه حل سیاسی درگیری ها است.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که هدف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حمایت از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی تا حد ممکن است که تقریباً به طور انحصاری از خارج از کشور اتفاق می افتد.

با شدت گرفتن اوضاع امنیتی در افغانستان تا کنون کشورهای مختلفی روند خروج نیروهای کارکنان از سفارت خانه های خود در کابل را آغاز کرده اند در همین مورد دبیرکل ناتو گفت: ائتلاف ۳۰ کشور ناتو قصد دارد حضور دیپلماتیک خود در کابل را حفظ کرده و در صورت لزوم روند تغییرات ادامه خواهد داشت.

طالبان در حالی‌که نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

امرالله صالح معاون ریاست جمهوری افغانستان گفته است به مردم اطمینان می دهم که تحت هیچ شرایطی  در برابر هیچ امتیازی و بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالبان را بر مردم افغانستان نمی پذیرم و به هیچ معامله ای که طالبان شرایط آن را دیکته و تحمیل کند، تن در نمی دهم.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم "ناگهانی" خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان کشورش گفته است: ما با یک وضعیت پیش بینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید