بهترین راه ادای نذر محرم در ایام کرونا چیست؟

کدخبر: ۴۳۳۴۳۶
اقتصادنیوز: یک متخصص تغذیه گفت: بهتر است افراد برای ادا کردن نذروات خود از غذا‌های کارخانه‌ای استفاده کنند، زیرا این مواد خوراکی به صورت مکانیزه تهیه شده و می تواند در قطع زنجیره کرونا موثر باشد.
بهترین راه ادای نذر محرم در ایام کرونا چیست؟

ک متخصص تغذیه، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را از ملزومات طبخ غذا در دوران کرونا دانست.

نرگس جوزدانی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طبخ و پخش و توزیع نذورات در ایام محرم الحرام، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی ۲ سال بسیاری از اتفاقات در جامعه  به خصوص در ایام محرم تغییر کرده است. در این ایام برخی از افراد جامعه از طبخ و پختن غذا‌های نذری انصراف می‌دهند و برخی دیگر در تلاشند نذورات خود را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام داده تا بتوانند نذر خود را ادا کنند.

او رعایت شیوه نامه های بهداشتی را از ملزومات طبخ غذا در دوران کرونا دانست و افزود: در این دوران پاندمی و شرایط نابه سامان افراد باید سعی داشته باشند، نذروات خود را در یک فضای باز و به دور از هر فضای مسقف شده طبخ کرده و قبل از شروع هر کاری شست و شوی مکرر دست ها، استفاده از ۲ ماسک همزمان در زمان پخت غذا، استفاده از دستکش در حین طبخ را رعایت کنند.

جوزدانی درباره عدم تجمع در حین آشپزی و بسته بندی نذورات تصریح کرد: پخت نذری باید به صورت انفرادی و تک به تک انجام شود. افراد باید از هرگونه تجمع و ایجاد صف‌های طولانی به هنگام توزیع غذا خودداری کنند زیرا این موضوع می تواند به شدت در روند تسریع این بیماری دخالت داشته باشد.

این متخصص تغذیه درباره از بین رفتن ویروس با طبخ غذا‌های پخته شده، بیان کرد: تا به امروز هیچ آماری مبنی بر ابتلا با غذا‌های پخته شده گزارش نشده است، بنابراین باید گفت این ویروس از طریق غذا‌های پخته شده دریافت نمی‌شود، اما تمامی هموطنان باید توجه داشته باشند به هنگام دریافت نذورات آنها را گرم کرده و پس از آن میل کنند.

او توصیه کرد: بهتر است افراد برای ادا کردن نذروات خود از غذا‌های کارخانه‌ای استفاده کنند، زیرا مواد خوراکی که توسط کارخانه ها تولید می شود به صورت مکانیزه بوده و می تواند در قطع زنجیره کرونا موثر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید