صیانت از فضای مجازی کلید خورد؟

کوچ اجباری از اینستاگرام به روبیکا بدون اجازه کاربران

کدخبر: ۴۳۳۴۹۴
کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که به نام آن‌ها در روبیکا حساب کاربری ایجاد شده و محتوای اینستاگرام‌شان در آن منتشر شده است.
کوچ اجباری از اینستاگرام به روبیکا بدون اجازه کاربران

به گزارش اقتصادنیوز ، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران می‌گویند که حساب کاربری‌شان در اینستاگرام عینا در روبیکا کپی و منتشر شده است. گفته می‌شود به نام برخی از بازیکنان فوتبال، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای فعال در اینستاگرام در شبکه اجتماعی روبیکا حساب کاربری ایجاد شده و محتوای اینستاگرام آن‌ها منتشر شده است. 

در این باره تعدادی از بازیکنان باشگاه پرسپولیس از جمله محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، مهدی عبدی، سعید آقایی و محمد شریفی حساب کابری در شبکه اجتماعی روبیکا را جعلی اعلام کردند. این در حالی است که صفحات آن‌ها در روبیکا تیک آبی دارد. 

هومن قربانیان از فعالان شبکه‌های اجتماعی که در اینستاگرام بیش از 50 هزار دنبال‌کننده دارد نیز مدعی شد که به نامش در روبیکا حساب کاربری ایجاد شده و محتوای اینستاگرامش بدون اجازه وی در آن منتشر شده است.

شبنم حسینی از دیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی که در اینستاگرام بیش از 98 هزار دنبال‌کننده دارد نیز مدعی شد که بدون اجازه وی به نامش در روبیکا حساب کاربری ایجاد شده و محتوای اینستاگرامش در آن منتشر شده است.

زهیر موسوی، فعال رسانه‌ای، نیز در صفحه خود در توئیتر نوشت: «تو روبیکا برای بازیکنای پرسپولیس صفحه جعلی زدن، تیک آبی هم گرفتن.»

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند انتشار محتوای اینستاگرام افراد در روبیکا اقدامی در جهت تشویق افراد به فعالیت در این شبکه اجتماعی است. برخی دیگر نیز معتقدند عاملان انتشار محتوای اینستاگرام بدون اجازه افراد قصد دارند در صورت اجرای طرح صیانت از فضای مجازی، روبیکا را جانشین اینستاگرام کنند.  

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگراماینستاگراماینستاگرام

اینستاگرام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید