جلالی رئیس دولت موقت افغانستان شد/ غنی افغانستان را ترک می کند

کدخبر: ۴۳۳۵۶۱
علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود. گفته می شود اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی به زودی اعلام می شود.
جلالی رئیس دولت موقت افغانستان شد/  غنی افغانستان را ترک می کند

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای طالبان در حال ورود به شهر کابل هستند و مرکز ولایت بامیان نیز به تصرف این گروه درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای طالبان از تمامی جهات در حال ورود به شهر کابل هستند. منابع مردمی نیز در عین حال از ورود طالبان به غرب شهر کابل خبر می‌دهند. در حال حاضر از ۳۴ ولایت افغانستان، طالبان کنترل ۲۶ مورد را در دست دارد.

علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود. گفته می شود اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی به زودی اعلام می شود. 

نیکلاس ویلیامز مشاور ناتو در افغانستان اعلام کرد: ناتو معتقد است که طالبان باید به ملت افغان احترام بگذارد و ثابت کند رفتارش منطقی است.

روسیه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد هیئت دیپلماتیک خود را در کابل به مکان دیگری منتقل کند و گروه طالبان تضمین داده است امنیت سفارت مسکو و دیگر سفارتهای حاضر در کابل را تأمین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید