پرچم سفارت آمریکا در کابل پایین آمد

کدخبر: ۴۳۳۶۳۶
سی‌ان‌ان خبر داد که پرچم آمریکا در سفارت این کشور در کابل پایین کشیده شده است.
پرچم سفارت آمریکا در کابل پایین  آمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، سی‌ان‌ان گزارش داد که پرچم آمریکا در سفارت این کشور در کابل به عنوان آخرین گام برای تخلیه آن، پایین کشیده شد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، اغلب کارمندان سفارت نیز به فرودگاه کابل منتقل شده‌اند. همچنین گزارش‌ها حاکی از هرج و مرج و آشفتگی در فرودگاه کابل است.

برخی منابع خبری نیز از آتش سوزی در فرودگاه کابل خبر می‌دهند. العربیه نیز خبر داد که صدای تیراندازی در فرودگاه کابل شنیده شده است.

ساعتی پیش بود که شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است.

برخی منابع به روزنامه آیشا پلاس تاجیکستان گفته‌اند اشرف غنی، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و فضل‌محمود فضلی، رییس اداره‌ی امور ریاست‌جمهوری از دوشنبه مرکز تاجیکستان به کشور سومی رفته‌اند.

طالبان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.

براساس بیانیه طالبان، در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر تخلیه حوزه های انتخابیه در کابل، پلیس، وزارتخانه ها و نیروهای امنیتی و فرار مقامات دولتی مطرح شده است.

طالبان تاکید کرد: به دلیل اینکه سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود استفاده نکنند به  نیروهای خود دستور داد تا وارد مناطق کابل شوند.

پیشتر نیز وال استریت ژورنال خبر داده بود دولت افغانستان و واشنگتن از طالبان خواسته‌اند تا ورود به کابل را تا 2 هفته به‌تاخیر بیاندازند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم امروز گفت که پرسنل سفارت این کشور در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی که با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «واقعیت موضوع این است که نیروهای افغانستانی قادر به دفاع از کشورشان نبودند».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا به طالبان اعلام کرده در صورتی که به نظامیان آمریکایی حمله کند، با واکنشی سریع و قاطع مواجه خواهد شد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید