واکنش قطر به تحولات اخیر افغانستان

کدخبر: ۴۳۳۶۶۱
وزارت خارجه قطر در اولین واکنش رسمی به تازه‌ترین تحولات افغانستان خواستار ایجاد آتش‌بس فراگیر و انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور شد.
واکنش قطر به  تحولات اخیر  افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه قطر خواستار آتش بس فراگیر و دائمی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان شده است.

به گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواهان حل و فصل سیاسی همه جانبه است که همه طرف‌های افغانستانی در آن مشارکت داشته باشند و امنیت و ثبات را برای این کشور حاصل کند.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد که این کشور تحولات حوادث افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند.

 افراد گروه طالبان به دنبال پیشروی‌های چند روز اخیر خود در افغانستان عصر امروز وارد کابل پایتخت این کشور شده و اعلام کردند که دلیل ورودشان به پایتخت جلوگیری از سرقت و هرج مرج است.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هم به دنبال این اتفاق کشورش  را ترک کرد. گفته شده است که او به تاجیکستان فرار کرده است.

دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان هم ساعاتی پیش اعلام کرد که در پی خروج اشرف غنی و مقامات مسئول از این کشور، شورای هماهنگی با عضویت عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و حامد کرزی تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این شورا، جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده شده است.

این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان خواسته است که با حفظ خویشتنداری جلو درگیری‌ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسوول و غیرمرتبط را قاطعانه بگیرند.

قطر از سال‌ها پیش برای برقراری صلح در افغانستان تلاش کرده است و  اخیرا هم دوحه میزبان نشست بین‌المللی گسترده درباره افغانستان بود که شرکت‌کنندگان در آن بر لزوم تسریع روند صلح و مذاکره درباره پیشنهادهای طرف‌های افغانستانی و اعتمادسازی تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید