محبوب ترین غذاهای نذری چقدر کالری دارند ؟

کدخبر: ۴۳۳۶۸۲
اقتصادنیوز : با کالری مرسوم ترین غذاهای نذری ایام محرم و صفر، آشنا شوید.
محبوب ترین غذاهای نذری چقدر کالری دارند ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  همه ما دوست داریم در عزاداری‌های ماه محرم شرکت کنیم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت در این مراسم‌ها نگران کننده شده است. امیدواریم در ماه محرم بیشتر مراقب سلامتی خود و عزیزانتان باشید تا ویروس کرونا گریبان‌گیر شما و آن ها نشود.

ما ایرانی‌ها به علت ارادت خاصی که به امام حسین(ع) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان داریم، همیشه به دنبال هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری محرم هستیم. در این ماه بزرگ و کوچک، زن و مرد؛ دل‌هایشان را یکی می کنند و به یاد امام حسین و برای امام حسین، از دسته‌ها و تعزیه‌خوانی‌ها، تا مجالس روضه و مصیبت خوانی در مساجد. نذری دادن هم که شده رسم همیشگی عزادارن ایرانی را زنده نگه می دارند.

خیلی‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رسم نذری را همچنان ادامه می دهند. هرچند توصیه‌ی ما این است که نذری‌ها به صورت مواد غذایی خشک باشه، اما اگر تصمیم دارید عطر برنج و خورشت محرم را به راه بندازید، یادتان باشه که تمامی موارد بهداشتی رو رعایت کنید.

برای این که بتوانید با خیال راحت از این غذاها لذت ببرید و نگران رژیمتان نباشید، لیستی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که در ماه محرم متداول هست را برایتان تهیه کردیم. این جدول شامل لیستی از غذاهای محرم مثل شله‌زرد، حلیم و یا عدس پلو و میزان کالری که هرکدام از این غذاها دارند.

در این لیست حتی کالری یک لیوان شیرکاکائو و یا شربت را هم گذاشتیم. اگر مراقب میزان کالری که با خوردن غذاهای نذری دریافت می‌کنید باشید، هیچ جای نگرانی برای شکستن رژیمتان وجود ندارد. 

نام غذا  مقدار غذا کالری
قرمه سبزی یک قاشق  ۴۴
برنج یک قاشق  ۴۴
عدس پلو یک قاشق  ۵۰
خورش قیمه یک قاشق  ۴۴
حلوا  یک قاشق  ۶۰
آش رشته یک لیوان ۲۶۰
قیمه عربی یک قاشق  ۴۴
شیر کاکائو یک لیوان ۲۰۸
حلیم بدون روغن یک لیوان ۲۴۰
حلیم کم روغن یک لیوان ۳۵۰
شله زرد یک لیوان ۲۵۰
جوجه کباب یک سیخ ۲۰۰
کباب یک سیخ ۲۷۰
آش جو  یک لیوان ۲۵۰
آبگوشت کم روغن یک لیوان ۳۲۰
شربت یک لیوان ۱۱۰
خرما یک عدد ۲۰
کیک یزدی کوچک ۱۲۰
کیک یزدی متوسط ۱۴۰
کیک یزدی بزرگ ۱۶۰
فسنجان یک قاشق  ۵۵
شربت آبلیمو یک لیوان ۱۲۰
کلوچه  ۱۰۰ گرم ۵۰۰
نبات ۱۰۰ گرم ۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید