روسیه رژیم طالبان را به رسمیت می شناسد؟

کدخبر: ۴۳۳۷۲۷
نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت، مسکو برای به رسمیت شناختن نظام طالبان در افغانستان عجله نخواهد کرد.
روسیه رژیم طالبان را به رسمیت می شناسد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان یکشنبه به پایگاه خبری تاس گفت: ما در خصوص به رسمیت شناختن شتاب نخواهیم کرد. ما منتظر خواهیم ماند و خواهیم دید که این نظام چگونه رفتار خواهد کرد.

کابلوف درباره بیانیه طالبان مبنی بر اینکه انتظار انتقال کامل قدرت را دارد و هرگونه فرصتی برای تشکیل یک دولت موقت را رد کرد، گفت: تقصیر آنچه که آنها اکنون میگویند، کاملا به گردن اشرف غنی است که مذاکرات را برای یکسال تمام به تعویق انداخت و از مذاکره امتناع کرد. او همه چیز را از دست داد.

با این حال، این دیپلمات ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه‌ای میان مسکو و رهبری جدید افغانستان شکل بگیرد. کابلوف به تاس گفت: این فقط امید من نیست. در این رابطه اطمینان دارم. ما روابطمان را با اتکا به مواردی که طی این سالها اندوخته ایم، ایجاد خواهیم کرد.

روز یکشنبه با فرار رئیس جمهور افغانستان و دیپلمات‌ها از کابل، طالبان اعلام کرد که جنگ تمام شده است. به دنبال آن، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت نوع و شکل دولت جدید در افغانستان به زودی مشخص می شود و افزود که طالبان نمی خواهند در انزوا زندگی کنند و خواستار روابط بین‌المللی مسالمت آمیز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید