نامه مهم دبیر کمیته علمی کرونا به وزیر بهداشت / در جلسه مشورتی 18 مرداد چه گذشت

کدخبر: ۴۳۳۸۴۹
اقتصادنیوز : دبیر کمیته علنی کشوری کووید 19 عدم تأثیر قطعی را رد کرد .
نامه مهم دبیر کمیته علمی کرونا به وزیر بهداشت / در جلسه مشورتی 18 مرداد چه گذشت

 به گزارش اقتصادنیوز ،پس از انتشار اخباری از سوی برخی مسئولین مبنی بر قطعیت عدم تأثیر داروهای ضد ویروسی خوراکی مانند فاویپیراویر و رمدیسیویر در درمان کرونا، دبیر کمیته علمی کشور در نامه ای به وزیر بهداشت، ضمن ابراز تعجب از بیان چنین سخنانی، از بیان سخنان غیرعلمی در خصوص بیماری کرونا انتقاد کرد.

در متن این نامه، دکتر عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید-19، گفت: بیان عدم تأثیر قطعی فاویپیراویر بر اساس نظر کمیته علمی، بیان کمیته علمی برای درمان کرونا نیست، زیرا مطالعات بالینی زیادی در دنیا در حال انجام است و باید منتظر نتایج بود.

اینکه مصوبات کمیته علمی پس از جلسات، در جهت منافع برخی شرکت ها و افراد تغییر کرده و در رسانه های عمومی منتشر می گردد، بسیار تعجب برانگیز و قابل تأمل است.

در نامه مذکور،   عابدینی ضمن تأکید بر بی اطلاعی از نامه ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت، از اینکه در خصوص تصویب کمیته علمی مبنی بر وجود مدارک قطعی عدم تأثیر فاویپیراویر صحبت شده است، ابراز تعجب کرد و گفت: جلسه ای که در تاریخ 18 مرداد برگزار شده، با عنوان جلسه مشورتی کووید-19 و نه جلسه کمیته علمی! برگزار شده است و دقایق زیادی از این جلسه، بر تعطیلی موثر و قرنطینه کامل چند هفته ای تأکید شد که متأسفانه هیچ صحبتی از این مورد نشده است.

چگونه این سخنان به نام مصوبات کمیته علمی کشور مطرح شده است، بسیار تأمل برانگیز است!؟ و چرا مسئولین مربوطه در بیان مطالب مرتبط با درمان بیماری کووید-19، نظرات شخصی خود را اعمال می کنند!؟

122

120

121

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید