شورای امنیت خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

کدخبر: ۴۳۳۸۹۹
اقتصادنیوز : شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه بر ضرورت تشکیل دولتی جدید در افغانستان که متحد، فراگیر و نماینده مردم باشد تأکید کرد.
شورای امنیت خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست اضطراری امروز بر ضرورت تشکیل دولتی جدید در افغانستان که «متحد، فراگیر و نماینده مردم» باشد تأکید کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه بنا به درخواست استونی و نروژ برای بحث درباره اوضاع افغانستان تشکیل جلسه دادند.

شورای امنیت در پایان این جلسه خواستار تشکیل دولتی جدید در افغانستان که «متحد، فراگیر و نماینده مردم» باشد شد. این شورا همچنین درخواست کرده دولت جدید با مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان تشکیل شود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین خواستار ترک فوری مخاصمات و تخلفات حقوق بشری شد و از همه طرف‌ها خواست اجازه دسترسی‌های فوری، امن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را فراهم کنند.

همزمان رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور وضعیت فرودگاه کابل و تلاش‌های انجام‌شده برای تخلیه شهروندان آمریکا از افغانستان را به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید