بازی لجبازانه با جان مردم بر سر واکسن کرونا/ مگر نگفتید داخل واکسن فایزر و مدرنا وسایل جاسوسی کار گذاشته اند؟

کدخبر: ۴۳۳۹۴۰
اجازه واردات واکسن فایزر و مدرنا صادر شده است.خبری که البته بعد از گذشت بیش از یکسال تاخیر و غوطه ور شدن ایران در امواج سهمگین موج پنجم کرونا که برخی از آن به عنوان قتلگاه آخر الزمانی یاد می‌کنند بیشتر از هر زمانی این سوال را مطرح می‌سازد که چرا زودتر چنین نکردید؟
بازی لجبازانه با جان مردم بر سر واکسن کرونا/ مگر نگفتید داخل واکسن فایزر و مدرنا وسایل جاسوسی کار گذاشته اند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه آرمان، اجازه واردات واکسن فایزر و مدرنا صادر شده است.خبری که البته بعد از گذشت بیش از یکسال تاخیر و غوطه ور شدن ایران در امواج سهمگین موج پنجم کرونا که برخی از آن به عنوان قتلگاه آخر الزمانی یاد می‌کنند بیشتر از هر زمانی این سوال را مطرح می‌سازد که چرا زودتر چنین نکردید؟

اگر بنا بود با صدور مجوز از آنچه که منابع مجاز خوانده می‌شود ورود فایزرو مدرنا حل شود، چرا اکنون که مستاصل از اداره این فاجعه در برابر مردم بی رمق از ادامه تاب‌آوری روزها هستید، چنین می‌گویید و چرا پس تاکنون خبری از فایزر نبوده؟

 از اولین روزهای  واکسیناسیون در جهان چه بر سر ایران آمد و چگونه سیاسی کاری‌ها وضعیت را به چنین روزی رساند. اکنون اما در حالی سخن از مجوز فایزر و مدرنا می‌شود که هیچ کس آن همه حرف‌های عجیب و غریب درباره این واکسن‌ها را از یاد نبرده. حتی آن کسی که می‌گفــت ممکن است در این واکسن‌ها  وسایل جاسوسی جاساز شده باشند. آن نامه 2500 تایی به دولت که با صراحت از نام این دو واکسن یاد شده و نوشته بودند که این واکسن‌ها غیر قابل اعتماد است و به نوعی خواستند از ورود آن‌ها جلوگیری شود را هم کسی از یاد نمی‌برد. تمام دغدغه آن 2500 نفر از جمله وزیر بهداشت پیشنهادی امروز(!) آن بود که دولت، قبل از واردات به کشور به اینکه چه واکسنی وارد می‌کند دقت کند آن‌ها به جایش فایزر و مدرنای مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را پس می‌زدند.

نتیجه آن لجبازی‌های رسانه‌ای و غیر مسئولانه که به نوعی بازی با جان مردم بود، باعث شد تا واکسن‌ها از چین و روسیه‌ای که البته هنوز تایید سازمان‌های جهانی بهداشت را نداشتند، وارد شود.

آنچه در عمل اتفاق افتاد این که آقایان روس که قرار بود 62 میلیون واکسن به ایران بدهند دست ایران را در پوست گردو گذاشتند، کارخانه تولیدی هم که قرار شد در تهران بسازند سرکاری از آب درآمد.

واکسن ایرانی و کوبایی هم خبر روشنی درباره‌اش نیست. البته نوع نگاه به تولید واکسن‌های داخلی مانند برکت و پشت پرده‌های آن هم روز به روز با چرایی‌های بیشتری روبه رو می‌شود.

اظهارات معاون اول رئیس جمهور که رئیس ستاد اجرایی فرمان امام یعنی متولی واکسن برکت است هم سوالات بیشتری را به همراه داشته او در مورد عدم تحقق وعده‌ها و تولیدات به این اشاره می‌کند که فایزر، مدرنا و... سال‌ها مشغول به فعالیت دارویی هستند، اما برای تولید برکت باید از صفر شروع می‌کردیم و حتی ساختمان نداشتیم و از نیاز به تاسیسات 15‌هزار متر مربعی و... مجموعه امکانات لازم برای تولید واکسن می‌گوید که ابتدا باید فراهم می‌شده است و اینکه همزمان با تاسیسات، دانش فنی را هم باید تولید می‌کردیم  بعد از هم مراحل تکمیل فاز3 می‌گوید و...

پرسش این است که بر چه اساسی این همه هزینه و تمرکز و زمان را برای ساخت ساختمان و... برای شروع کار روی یک واکسن را متحمل می‌شویم اما در اوج بحران کرونا بنا به گفته زالی مسئول ستاد مبارزه با کرونا به دلیل گرانی واکسن خارجی آن را نمی‌خریم؟ آیا خریدگرانتر از ساختمان سازی برای شروع کار روی واکسن بود؟ آیا درشرایطی که روز به روز  صدها نفر جان می‌دهند این تناقض را می‌توان پاسخ داد ؟ حالا هم از آن وعده 30 میلیون تولید واکسن برکت تا مردادماه و 50 میلیون تا شهریور که قراربود استارت حداقل20 میلیون دز تولید درهر ماه بخورد، خبری نیست و اکنون که مدام فوتی‌های کرونایی رکورد می‌شکنند و تعداد مبتلایان، مرتب مرز رقم‌های قبلی را در می‌نوردند، سرانجام سخن ازخرید 30 میلیون واکسن خارجی و تلاش برای ورود آن به ایران و نیاز به 60 میلیون علاوه براین 30 میلیون می‌شود و یا سازمان غذا و دارو از مجوز ورود واکسن‌های فایزر و مدرنا به ایران سخن می‌گوید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید