فرشته طائر پور به خانه ابدی رفت

کدخبر: ۴۳۴۱۴۹
پیکر مرحوم «فرشته طائرپور» کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه نویس پیشکسوت سینما امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
فرشته طائر پور به خانه ابدی رفت

به گزارش ایرنا، طائرپور به دلیل ابتلا به کرونا در ۶۹ سالگی از دنیا رفت و صبح امروز با حضور اعضای خانواده و جمعی از هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) خاکسپاری شد.

این هنرمند فقید،  مادر غزل شاکری، هنرپیشه سینما و تئاتر و تلویزیون و همسر منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما بود.

اوایل مرداد ماه بود که خبر ابتلای این تهیه کننده سینما به کرونا منتشر و وی به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد اما با وجود اینکه از بیمارستان مرخص شده بود، از ۲ روز قبل دوباره به بیمارستان برگشت و روز گذشته از دنیا رفت.

فرشته طائرپور در بهمن ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد و دانش‌آموخته کارشناسی ادبیات انگلیسی بود.

وی به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک به کار پرداخت و همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بود.

زنده یاد طائرپور نخستین سینماگر ایرانی است که در ۵۰ سال گذشته توانسته به عضویت هیات رئیسه سازمان بین‌المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

وی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه‌کننده زن،  به عنوان رئیس هیات مدیره خانه سینما که بزرگ‌ترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است، انتخاب و مشغول به کار بود.

طائرپور آثاری چون «گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک» و «مدرسه پیرمردها» را تهیه کرده است.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید