فلفل تند در فضا سبز شد+عکس

کدخبر: ۴۳۴۱۷۳
فضانوردان در ایستگاه فضایی و تیمی از محققان « کِندی» موفق به کاشت و رشد فلفل تند در ایستگاه فضایی شدند.
 فلفل تند در فضا سبز شد+عکس

شین کیمبرو، فضانورد ناسا که در ژوئن شروع به کاشت بذر فلفل در ایستگاه فضایی کرده بود، خبر از جوانه زدن این فلفل‌ها داد.

به گزارش «ناسا»، شین کیمبرو که به‌عنوان بخشی از پروژه «PH-04» کاشت 48 بذر فلفل «تند هچ» Hatch chile pepper را آغاز کرده بود، با ارسال عکس‌هایی به پایگاه ناسا اعلام کرد بذرها جوانه زده‌اند.

این یکی از طولانی‌ترین و چالش‌برانگیز‌ترین آزمایش‌های گیاهی است که در آزمایشگاه مداری انجام شده است.

 
فضانوردان در ایستگاه و تیمی از محققان « کِندی» با همکاری هم کاشت و رشد این فلفل‌ها را از چهارماه قبل زیر نظر داشتند.

آن‌ها برای این پروژه بذر‌ها را در دستگاهی با نام Advanced Plant Habitat (APH)که یکی از سه محفظه رشد گیاهان در آزمایشگاه فضایی است قرار دادند.

فلفل سه

نیکول دوفور، مدیر پروژه PH-04 گفت: «APH بزرگترین تاسیسات رشد گیاهان در ایستگاه فضایی است و دارای 180 سنسور و کنترل برای نظارت بر رشد گیاهان و محیط است»

طبق برنامه فضانوردان مقداری از فلفل‌ها را نگه‌ می‌دارند و بقیه را برای تجزیه و تحلیل به زمین ارسال می‌کنند و زمانی که داده‌ها نشان بدهد مصرف آن‌ها برای فضانوردان ایمن است، آن‌ها می‌توانند فلفل‌ها را مصرف کنند.

 
در صورت موفقیت آمیز بودن ماموریت « PH-04 » این محصول می‌تواند به رژیم غذایی فضانوردان در ماموریت‌های آینده اضافه شود.
 
این اولین باری است که فضانوردان ناسا عملیات پرورش فلفل تند به صورت کامل از کاشتن بذر تا رشد را در ایستگاه فضایی انجام می‌دهند. فلفل‌ها را می‌‌توان هم زمانی که سبز رنگ و هم زمانی که قرمز می‌شوند استفاده کرد.

قبل از انتخاب نوع فلفل برای رشد در ایستگاه فضایی، محققان دو سال به ارزیابی بیش از دوجین فلفل از خانواده‌های مختلف در سراسر جهان پرداختند تا در نهایت بذر فلفل « تند هچ» را در جنوب نیومکزیکو برای این پروژه تحقیقاتی انتخاب کردند

فلفل فضا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید