رئیسی و پوتین درباره افغانستان و برجام گفت وگو کردند

کدخبر: ۴۳۴۲۱۲
اقتصادنیوز: سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره اوضاع افغانستان و همچنین احیای برجام گفت و گو کرد.
رئیسی و پوتین درباره افغانستان و برجام گفت وگو کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و رئیسی در تماس تلفنی آمادگی خود را برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان اعلام کردند.

در این تماس تلفنی که پوتین، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز دوره دولت وی را تبریک گفت، دو طرف دورنمای ازسرگیری مذاکرات برای اجرای برجام را بررسی کردند.

مذاکرات برای احیای برجام بین گروه ۱+۴ و ایران که چند دور آن در وین برگزار شد از ۲۰ ماه ژوئن متوقف شده است و انتظار می رود در ماه سپتامبر ازسرگرفته شود.  

سران ایران و روسیه در ادامه گفت وگوی تلفنی از سطح روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند.

کرملین نوشت : پوتین و رئیسی با توجه به درخواست رسمی ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای در مورد مقدمات اجلاس این سازمان گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش همکاری ها در جهت مقابله با ویروس کرونا از دیگر موضوعات گفت و گوی دو رئیس جمهوری بوده است .

به دنبال اعلام پیروزی رسمی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران  بلافاصله پیام های تبریک روسی به رئیس جمهور منتخب ابراز شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، نخستین رئیس جمهوری در جهان بود که به رئیسی تبریک گفت. به دنبال آن دیگر مقامات و شخصیت های روسیه هم برای رئیسی پیام تبریک فرستادند و دوره جدید را تقویت و شکوفایی روابط نام نهادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید