تیراندازی دوباره نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل

کدخبر: ۴۳۴۲۲۰
اقتصادنیوز: جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان داشت که نیروهای آمریکایی ناظر بر عملیات تخلیه شهروندان ایالات متحده در فرودگاه کابل شبانه برای کنترل اوضاع تیراندازی کردند.
تیراندازی دوباره نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: کربی روز چهارشنبه در یک نشست خبری مدعی شد که نظامیان آمریکایی به سمت افغان‌ها یا شخص دیگری شلیک نکردند و هیچ شواهدی از وجود تلفات یا زخمی در این حادثه وجود ندارد.

سخنگوی پنتاگون به افزایش نیروهای آمریکایی اشاره کرد و گفت که تعداد سربازان در فرودگاه بین المللی کابل به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز چهارشنبه رسید و صدها نیروی دیگر در ۲۴ ساعت آینده اضافه می‌شوند.  

یک مقام امنیتی ناتو پیشتر گفت که به علت هجوم جمعیت به سمت یک گیت در فرودگاه کابل دست کم ۱۷ نفر زخمی شدند. اما وی دلیل هجوم افراد در سالن فرودگاه را به صورت شفاف عنوان نکرد.

روز یکشنبه این هفته  نیروهای گروه طالبان بدون درگیری یا مقاومت وارد کابل شدند و در عرض چند ساعت کنترل کامل پایتخت را در دست گرفتند. اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان این کشور را در همان روز ترک کرد. کشورهای غربی مشغول تخلیه دیپلمات‌ها و کارکنان محلی سفارت خود هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید