عملکرد ویروس کرونا در 90 روزگذشته / هر دقیقه چند خانواده عزیزشان را از دست دادند؟

کدخبر: ۴۳۴۲۵۷
اقتصادنیوز : در گزارش زیر کاملا می‌توانید از عملکرد ویروس کرونا طی ۹۰ روز گذشته مطلع شوید.
عملکرد ویروس کرونا در 90 روزگذشته / هر دقیقه چند خانواده عزیزشان را از دست دادند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حال و هوای زندگی خیلی از ما‌ مدت هاست با حضور کرونا این بیماری منحوس آمیخته شده است. در حالی که بیشتر  ما‌ فکر می‌کنیم این بیماری دشمنی ضعیف است، اما نقطه ضعف آدم‌ها را خوب می‌داند.  نقطه ضعف آدم‌ها گرفتن ثانیه ثانیه نفس هایشان است. هر چه سهل انگار باشیم یک قدم ویروس به ما نزدیک‌تر خواهد شد و رفتاری زیرکانه کاری که باید را انجام می‌دهد. همه ما باید بدانیم که این ویروس تاج‌دار سرسخت‌ترین دشمن ما آدمیان است.

شیوع و مرگ و میر بیماری به صورت تصاعدی در حال افزایش است

جمال میرزایی، متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره اظهار کرد: فرق نمی‌کند چه نوع دورهمی و به چه دلیل صورت گرفته است، باید بدانید که هر گونه تجمعی در دوران پاندمی کرونا باعث انتشار آن می‌شود. برگزاری هر مراسمی در شرایطی که در مواجهه با سرسخت‌ترین نوع ویروس کرونا یعنی دلتا هستیم، می‌تواند به راحتی منجر به ابتلای چندین نفر شود.

میرزایی افزود: هر گونه تجمع در فضای بسته، سفر‌های غیرضرور و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث توسعه بیماری و پایداری این اپیدمی در سطح کشور می‌شود.

او ادامه داد: تقاضای موکد ما از هموطنان عزیز این است که در صورت امکان از برگزاری هر نوع مراسم و دورهمی، پرهیز کنند و یا نهایتا در فضای باز با فاصله دو متری افراد، مراسم را برگزار کنند.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: استفاده از دو ماسک و رعایت فاصله دو متری با یکدیگر و از همه مهمتر برنداشتن ماسک هنگام صحبت کردن در فضا‌های پر ازدحام ضروری است. استفاده از دو ماسک در کاهش انتقال ویروس موثر است. دست دادن در این شرایط بسیار خطرناک است و هرگونه تماس با فرد دیگر می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

میرزایی افزود: در روز‌هایی که شیوع و مرگ و میر بیماری به صورت تصاعدی در حال افزایش است، اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی انجام نشود، می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

در جدول زیر می توانید ببینید در عرض چند دقیقه و چند ساعت چه تعدادی از خانواده‌ها عزیزانشان را از دست داده اند:

کرونا

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید