کشف یک گیاهی که گوشت می خورد+عکس

کدخبر: ۴۳۴۲۷۵
گیا‌هان گوشت‌خوار از دوران ویکتوریا مردم را مجذوب خود کردند، چون نظم معمول ذهن ما را به هم می‌زنند و این گیاه است که حیوان را می‌خورد.
کشف یک گیاهی که گوشت می خورد+عکس

گل سفید رنگ «تریانتا اکسیدنتالیس» که در مناطق باتلاقی در سواحل غربی آمریکای شمالی از کالیفرنیا تا آلاسکا رشد می‌کند، اولین گیاه گوشت‌خواری است که بعد از 20 سال توسط دانشمندان گیاه شناس کشف شده است.

دانشمندان دریافتند این گل سفید که زیبا به نظر می‌رسد طعمه را با موهای چسبنده روی ساقه خود به دام می‌اندازد.

این گل که بیشتر در مناطق شهری رشد می‌کند، مانند سایر گیاهان گوشت‌خوار حیوانات را به سمت خود جذب می‌کند و آن‌ها را می‌‌خورد. اکثر گیاهان گوشت‌خوار از حشرات تغذیه می‌کنند، اما گیاهان بزرگتر حتی می‌توانند خزندگان و پستانداران کوچک را نیز بخورند.

این گیاه برای اولین‌بار در حیاط خانه‌های ساحل غربی آمریکا دیده شده است.

شان گراهام، یکی از کسانی که بر روی این گیاه تحقیق می‌کند گفت: «گیا‌هان گوشت‌خوار از دوران ویکتوریا مردم را مجذوب خود کردند، چون نظم معمول ذهن ما را به هم می‌زنند و این گیاه است که حیوان را می‌خورد.»

کوانشی لین، سرپرست ارشد این تحقیقات اعلام کرده است: «یک ویژگی وجود دارد که این گیاه را منحصربفرد می‌کند و آن هم این است که این گیاه گوشت‌خوار حشرات را در نزدیکی گل‌های سفیدش، جایی که حشرات دیگر قبلا گرده‌افشانی کرده‌اند به دام می‌اندازد.»

به گفته دانشمندان این گیاه گوشت‌خوار تازه کشف شده فقط می‌تواند حشرات بسیار کوچک را شکار کند، به همین دلیل پروانه‌ها و زنبورها می‌توانند بدون نگرانی در اطراف آن گرده‌افشانی کنند.

تاکنون حدود 630 گیاه‌ گوشت‌خوار کشف شده است و دانشمندان گیاه‌شناس معتقدند بسیاری از این گیاهان همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید