بایدن: نیروهای آمریکایی احتمالا تا بعد از ماه اوت در افغانستان بمانند

کدخبر: ۴۳۴۲۹۲
رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن متعهد به خارج کردن تمام آمریکایی‌ها از افغانستان است حتی اگر این عملیات بعد از ضرب الاجل مشخص شده در توافق خروج از افغانستان (در تاریخ ۳۱ اوت) زمان ببرد.
بایدن: نیروهای آمریکایی احتمالا تا بعد از ماه اوت در افغانستان بمانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که نیروهای ایالات متحده تا تخلیه همه آمریکایی‌ها از افغانستان در این کشور می‌مانند، حتی اگر تا بعد از ماه اوت زمان ببرد.

رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن متعهد به خارج کردن تمام آمریکایی‌ها از افغانستان است حتی اگر این عملیات بعد از ضرب الاجل مشخص شده در توافق خروج از افغانستان (در تاریخ ۳۱ اوت) زمان ببرد.

با این حال بایدن بیان کرد که آمریکایی‌ها باید درک کنند که تلاشمان را می‌کنیم تا عملیات تخلیه آنها قبل از ۳۱ اوت (۹ شهریور) صورت گیرد.

بایدن همچنین اظهار داشت که افزون بر ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار آمریکایی که باید از افغانستان تخلیه شوند، بین ۵۰ هزار تا ۶۵ هزار افغانستانی و خانواده‌هایشان هستند که واشنگتن خواستار خارج کردن آنهاست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان داشت خروج آمریکا از افغانستان را بهتر مدیریت کرد، گفت که تصور اینکه راهی وجود داشت تا بدون وقوع هرج و مرج از آنجا خارج شویم درست نیست.

وی درباره استقرار نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل نیز بیان کرد که با مشاهده تصاویر افغانستان متوجه لزوم اقدام سریع و کنترل اوضاع و فرودگاه شدم.

رئیس ‌جمهوری آمریکا درباره خروج اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از کشور توضیح داد که رئیس جمهور افغانستان سوار هواپیما شد و عازم کشور دیگری گشت و نیروهای افغان تحت آموزش ما تسلیم شدند و سلاح های خود را رها کردند.

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مورد انتقادات شدیدی بخاطر به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و خلاهای امنیتی در این کشور قرار گرفته است.

بایدن همچنان معتقد است که تصمیم وی در مورد عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان درست بوده و از پایان حضور آمریکا در این کشور پشیمان نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید