خبر نماینده تهران از عذرخواهی سفیر روسیه

کدخبر: ۴۳۴۳۰۹
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عکس منتشر شده از سوی سفرای روسیه و انگلیس و جنجال پیش آمده در این خصوص بیان داشت: تا جایی که اطلاع دارم در سال ۹۶ نیز چنین حرکت و عکسی صورت گرفته و منتشر کرده بودند، امسال نیز چنین اقدامی را انجام دادند.
خبر نماینده تهران از عذرخواهی سفیر روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، در رابطه با ماجرای عکس سفیران روسیه و انگلیس، نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دیگر دوره‌ای که برخی از کشورها بر اساس سوابق استعماری خود مردم ما را تحقیر کنند گذشته است، ادامه داد: در آن عکس نیز معلوم بود که یکی از آنها دیگر نیست؛ مردم ایران هر وقت تشخیص دهند سایرین هم در عکس نباشند، نخواهند بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عکس منتشر شده از سوی سفرای روسیه و انگلیس و جنجال پیش آمده در این خصوص بیان داشت: تا جایی که اطلاع دارم در سال ۹۶ نیز چنین حرکت و عکسی صورت گرفته و منتشر کرده بودند، امسال نیز چنین اقدامی را انجام دادند. در همین رابطه عذرخواهی روسیه پذیرفته می‌شود و انگلیس قول بدهد که دیگر چنین حرکتی را تکرار نکند.

سید نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس یازدهم درباره سخنان اخیر زالی و وضعیت کرونای کشور با بیان اینکه موضع مجلس همان موضعی است که رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کردند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به برخی مسائل ورود کرده به طوریکه رئیس مجلس، کمیسیون بهداشت را موظف به پیگیری و نظارت ویژه کرده است و به زودی نیز کمیسیون بهداشت گزارشی را در این زمینه باید تقدیم رئیس مجلس کند.

وی همچنین درباره عکس منتشر شده از سفرای روسیه و انگلیس و جنجال پیش آمده در این خصوص بیان داشت: تا جایی که اطلاع دارم در سال ۹۶ نیز چنین حرکت و عکسی صورت گرفته و منتشر کرده بودند، امسال نیز چنین اقدامی را انجام دادند. بهانه سفرا این بود که این حرکت نمادین را برای پیروزی متفقین بر آلمان‌ها و کنفرانسی که در تهران برگزار شد، انجام داده‌اند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سفیر روسیه رسما عذرخواهی کرد، گفت: تلقی آن‌ها این بود که ما قصد توهین به مردم ایران نداشتیم. اما به هر حال با توجه به تلقی که  از سوابق استعماری بعضی کشورها وجود دارد و بعد از آن کنفرانس به نوعی ایران و مردم ایران تحقیر شدند و مردم یک سابقه منفی در این زمینه دارند، وزارت خارجه باید بیش از این واکنش نشان دهد؛ از سویی هم رئیس مجلس واکنشی در صفحه شخصی خود نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه البته دیگر دوره‌ای که برخی از کشورها بر اساس سوابق استعماری خود مردم ما را تحقیر کنند گذشته است، ادامه داد: در آن عکس نیز معلوم بود که یکی از آنها دیگر نیست؛ مردم ایران هر وقت تشخیص دهند سایرین هم در عکس نباشند، نخواهند بود. 

موسوی تصریح کرد: هر کسی که بخواهد نگاه استعماری و تحقیرآمیز داشته باشد، مردم ایران مواجه‌ای به سبک خودشان خواهند داشت. اما اینکه روسیه عذرخواهی کرده در عرف دیپلماتیک این عذرخواهی پذیرفته خواهد شد و دولت انگلیس نیز باید پیگیری جدی داشته باشد که دیگر ما شاهد این دست از مسائل که موجب آزده شدن مردم ایران است، نشویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید