دبیر کمیته علمی کشوری؛

دریافت رمدسیویر برای چه گروه از بیماران الزامی است

کدخبر: ۴۳۴۴۱۶
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا جزئیات نحوه تجویز رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 را تشریح کرد.
دریافت رمدسیویر برای چه گروه از بیماران الزامی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا؛ رمدسیویر  نوعی داروی تزریقی ضد ویروس است که این روزها برای درمان کرونا از آن استفاده می شود.  رمدسیویر  برای آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود که ریه آنها درگیر این ویروس شده است. پیش از شیوع کرونا در جهان، از  رمدسیویر  به عنوان داروی درمان بیماری ناشی از ویروس ابولا و عفونت های ویروس ماربورگ استفاده می شد.  رمدسیویر  برای اولین بار در شرکت دارویی گیلیاد آمریکا تولید شده است. برخی کارشناسان بهداشتی ایران مخالف استفاده از  رمدسیویر  در درمان بیماران کرونایی هستند، اما برخی کارشناسان نیز به شدت از این دارو دفاع می کنند.

دکتر عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان این که رمدسیویر در درمان بیماران کرونایی تاثیر دارد، اما باید به‎جا تجویز شود، عنوان کرد: رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف یا خیلی شدید مبتلا به کرونا به درد نمی‎خورد. این دارو فقط برای افرادی است که بستری یا بستری موقت هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارد، اما حالشان خیلی بد نیست.

وی افزود: رمدسیویر دارویی نیست که هر کس بتواند آن را تجویز کند. در دستورالعمل وزارت بهداشت ذکر شده است که این دارو برای افرادی تجویز می شود که بستری هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارند، اما اگر بدحال شوند، این دارو چندان به دردشان نمی خورد.

عابدینی تاکید کرد: این که با رجوع به برخی مطالعات بگوییم که هیچ مطالعه ای وجود ندارد که تایید کند رمدسیویر منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شده است، درست نیست، چون مطالعات مختلفی این مساله را تایید می کند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید