عجیب‌ ترین مسمومیت با مصرف کدو سبز

کدخبر: ۴۳۴۴۱۸
یکی از سبزیجات مفید برای درمان بیماریی ها کدو سبز است . کدو سبز یکی از سبزیجات مفید برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو است. کدو سبز خواص فراوانی نیز برای زنان باردار و کودکان دارد.
عجیب‌ ترین مسمومیت با مصرف کدو سبز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا؛ محققان می‌گویند مصرف کدو سبز می‌تواند باعث بروز مسمومیت و حتی مرگ در انسان شود.

کدو سبز یکی از گیاهانی است که در فصل تابستان به صورت گسترده کشت می‌شود. با این حال، این گیاه که به صورت پخته شده و خام استفاده می‌شود ممکن است منجر به بروز مسمومیت در انسان شود.

در حقیقت گرمای زیاد هوا و نیز وجود تنش‌های محیطی مانند خشکی، شوری یا سرما می‌تواند باعث تولید کوکوربیتاسین در کدو شود. کوکوربیتاسین همان ماده‌ای است که باعث تلخی انتهای خیار می‌شود. به طور عمومی توصیه می‌شود برای جلوگیری از سمی شدن کدو سبز از کشت آن در کنار کدو تنبل خودداری شود.

در کنار هم کشت دادن برخی اقلام کشاورزی مانند کدو سبز و کدو تنبل باعث تشدید تولید کوکوربیتاسین در گیاه می‌شود. به طور معمول دانه‌هایی که برای کشاورزی صنعتی از بازار تهیه و برای کشت محصول استفاده می‌شود ایمن است، اما کاشت دوباره دانه‌های کشت شده می‌تواند خطر سمی شدن محصول را افزایش دهد.

ساده‌ترین راهکار برای تشخیص سمی شدن کدو سبز و انواع مختلف صیفی‌جات مزه تلخ آن است. در صورت تماس با این گیاهان، بهتر است پیش از دست زدن به سایر اقلام غذایی دستان خود را بشویید. کوکوربیتاسین به طور عمومی باعث تحریک مخاط معده و ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

بسته به اینکه چه میزان کوکوربیتاسین وارد دستگاه گوارش شده است، علائم مختلفی در بدن بیمار بروز می‌کند. در بدترین حالت که می‌تواند جان فرد را به مخاطره بیاندازد اسهال خونی یکی از اصلی‌ترین علائم است. برای مثال، در سال ۲۰۱۵ یک مرد آلمانی پس از مصرف کدو سبز خام جان خود را از دست داد.

کدو سبز باید مزه طبیعی و کمی شیرین داشته و نباید به هیچ عنوان تلخ باشد. از جنبه ظاهری کدو سبز باید سفت، دارای پوستی روشن و سالم باشد. بهتر است در زمان ذخیره کردن کدو سبز آن را در داخل یک پارچه پیچیده و در مکان خنک مانند یخچال قرار دهید. محیط تاریک برای جلوگیری از خراب شدن کدو سبز ضروری است.

با این حال، گرچه درباره خطر مسمومیت با کدو سبز هشدار دادیم، اما نباید این گیاه پرخواص را از رژیم غذایی خود حذف کنید. کدو سبز سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن، و فسفات است. همچنین ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۶، فولیک اسید، ویتامین C، و E به وفور در کدو سبز وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید