فیلمی که اشک میلیون ها ایرانی را در آورد

کدخبر: ۴۳۴۴۴۳
در سینمای ایران تا به حال فیلم های سینمایی غم انگیز و ماندگاری داشته ایم که با مشاهده آنها حتما اشک مخاطب جاری شده است.
فیلمی که اشک میلیون ها  ایرانی  را در آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، در بین تمام ژانرهایی که فیلم های سینمای بر اساس آنها ساخته می شود ژانر درام همیشه مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. این فیلم ها اغلب حرف بیشتری برای گفتن دارند و برخی از آنها تبدیل به فیلم های ماندگار در تاریخ سینما می شوند.

بسیاری از مخاطبان با مشاهده فیلم های درام احساساتی شده و پا به پای بازی های تاثیرگذار بازیگران اشک می ریزند.

حوض نقاشی

حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری در سال 1391 با بازی ماندگار شهاب حسینی ، نگار جواهریان  و فرشته صدرعرفایی ساخته شد.

این فیلم یکی از غم انگیزترین فیلم های ایرانی  و درباره زوج جوانی است که دچار سندروم داون هستند و چالش های مختلفی در زندگی خود و فرزندشان دارند. این فیلم با بازی تاثیر گذار شهاب حسینی و نگار جواهریان یکی از فیلم های تاثیرگذار در ژانر درام و خانوادگی است.

شهاب حسینی و نگار جواهریان

سام و نرگس

سام و نرگس درامی عاشقانه به کارگردانی ایرج قادری  در سال 1379 است که داستان دو رفیق صمیمی به نام سام و عبد را روایت می کند.

عبد قهرمان ورزشی است که چاقویی را از سام به عنوان هدیه دریافت می کند و روزی که متوجه علاقه سام به خواهرش می شود به سراغ او رفته و درگیر می شوند در نهایت خود را با همان چاقو مجروح کرده و فوت می کند اما شواهد دال بر قاتل بودن سام را نشان می دهد و او را تا مرز اعدام پیش می برد.

محمدرضا گلزار

مادر

یکی از احساسی ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران، فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی در سال 1368 است. این فیلم درباره مادری بود که در سرای سالمندان زندگی می کرد و تصمیم گرفته بود تا به خانه بازگشته و روزهای پایانی عمر خود را در کنار فرزندانش در خانه باشد. گرمای حضور مادر فرزندان را به دور هم جمع می کرد.

اکرم محمدی و اکبر عبدی

ابد و یک روز

یکی از فیلم های تاثیرگذار در ژانر درام، فیلم ابد و یک روز ساخته سعید روستایی در سال 1394 است. این فیلم درباره خانواده ای با مشکلات بسیار است که در تدارک عروسی دختر کوچک هستند اما بروز اتفاقات مختلف صحنه های غم انگیزی را ایجاد میکند.

بازی تاثیرگذار نوید محمدزاده ، پیمان معادی  و دیگر بازیگران از نقاط کلیدی این فیلم است.

نوید محمدزاده

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار در سال 1397 است. این فیلم که بر اساس واقعیت ساخته شده درباره عشق پسر جوان شهرستانی با نام عبدالحمید ریگی به دختر جوانی از مناطق جنوب تهران به ناام فائزه منصوری است. پسر بعد از ازدواج به دلایلی از ایران مهاجرت کرده و همسرش نیز بعد از مدتی برای یافتن او با برادر خود به کشور پاکستان می رود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن ها رقم می خورد. 

هوتن شکیبا و الناز شاکردوست

دهلیز

دهلیز یکی دیگر از فیلمهایی است موجب برانگیخته شدن احساسات بیننده می شود. این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی  در سال 1392 است و داستان معلم زبانی را روایت می کند که به دلیل یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و همسرش در غیاب او از تنها پسرشان مراقبت می کند.

پسر آنها در ابتدا فکر می کند که پدرش فوت کرده است و وقتی بعد از پنج سال برای اولین بار او را می بیند دچار مشکلات فکری می شود اما در مرخصی چند روزه پدرش باعث رهایی او از اعدام می گردد.

رضا عطاران و محمدرضا شیرخانلو

شیار 143

شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار یکی دیگر از فیلم های احساسی و تاثیر گذار بر اساس واقعیت است. ای ن فیلم درباره مادری به نام اُلفت است که فرزندش به جبهه رفته و سالها از او بی خبر است و در تمام این مدت مدام در حال جستجو یا پیگیری اخبار عراق از رادیو می باشد اما بعد از مدتها با تفحص در مناطق جنگی تنها چند تکه استخوان و یک جمجمه از او بازمی گردد.

مریلا زارعی

میم مثل مادر

میم مثل مادر ساخته رسول صدرعاملی در سال 1385 است. این فیلم درباره پرستاری از اهالی سردشت به نام سپیده است که دچار تاثیرات بمبارانهای شیمیایی  شده و سالها بعد فرزندی با مشکلات تنفسی و معلولیت به دنیا می آورد.

سهیل همسر سپیده او را به دلیل عدم سقط فرزندشان طلاق می دهد اما پزشکان با آزمایشات مختلف بیماری فرزندشان را ژنتیکی خوانده و گازهای شیمیایی جنگ را بی تاثیر دانستند.

علی شادمان

لانتوری

لانتوری ساخته رضا درمیشیان در سال 1394 بود که به ماجرای اسیدپاشی به چهره دختران پرداخت. این فیلم داستان پسری با بازی نوید محمدزاده را روایت می کرد که علاقه بیمارگونه ای به دختری به نام مریم داشت اما با رانده شدن از طرف او تصمیم به اسیدپاشی گرفت.

صحنه هایی که برای بسیاری از قربانیان آن آشنا بوده و موجب برانگیخته شدن احساسات مخاطب می شد.

مریم پالیزبان ونوید محمدزاده

لاتاری

محمدحسین مهدویان در سال 1396 فیلم لاتاری را با بازیگرانی همچون هادی حجازی فر ، ساعد سهیلی  ، جواد عزتی ، زیبا کرمعلی  ، حمید فرخ نژاد  و نادر سلیمانی  مقبل دوربین برد. این فیلم درام و عاشقانه درباره دو جوانی است که قصد ازدواج داشته و با مخالفت خانواده مواجه می شوند اما با ناپدید شدن دختر داستان شکل دیگری به خود می گیرد.

لاتاری یکی از فیلم هایی است که اشک خیلی از مخاطبان را جاری ساخت و در زمان انتشار خود با استقابل زیادی مواجه شد.

ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی

لاک قرمز

لاک قرمز به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در سال 1394 است داستان دختری به نام اکرم را روایت می کند. 

اکرم در خانواده ای با وضعیت مالی نسبتا بد زندگی می کند که با مرگ پدر شرایط بدتر نیز شده دختر قصه مجبور به فروختن عروسک در خیابان می شود. داستان با رفتن مادر خانواده به تیمارستان و فرستاده شدن دختر و پسر کوچک خانواده به بهزیستی شکل غم انگیزتری به خود گرفته و از سختیهای زندگی اکرم می گوید. 

پردیس احمدیه و پانته آ پناهی

بیست و یک روز بعد

فیلم بیست و یک روز بعد به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در سال 1395 ساخته شد. این فیلم ملودرامی اجتماعی است که زندگی نوجوانی به نام مرتضی را روایت می کند. مرتضی برای تهیه داروی گران مادر سرطانی خود با چالش های بسیاری مواجه می شود

ساره بیات و مهدی قربانی

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید