دولت در سایه اصلاح طلبان شکل می گیرد؟

ماموریت جدید خاتمی به اصلاح‌طلبان

کدخبر: ۴۳۴۵۱۴
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: من شنیده ام که آقای خاتمی به افرادی ماموریت داده تا به تحلیل نتایج انتخابات بپردازند.
ماموریت جدید خاتمی به اصلاح‌طلبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، «اسماعیل گرامی مقدم»، یک چهره سیاسی اصلاح طلب،اظهار کرد: دولتی که حاکم شده و دو قوه دیگر از یک جریان سیاسی هستند و کاملا یک دست شده است. اصلاح طلبان به عنوان یک جریان سیاسی فعال هستند و قطعا به بخشی از آسیب های خودشان می پردازند. اصلاح طلبان در حوزه نقد هم وارد می شوند و این نقدها به دولت کمک می کند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: در شرایطی که سه قوه در اختیار یک جریان است اصلاح طلبان بیشتر به بازسازی خودشان می‌پردازند و همه اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را رصد می کنند و به عنوان یک دولت در سایه مثل همه دنیا انتقادات خود را مطرح و برنامه هایشان را بیان می کنند و در جایی که دولت برنامه ها را انجام ندهد یادآوری می کند. اما به لحاظ اجرایی امکان این وجود ندارد که اصلاح طلبان به دولت کمک کنند.

این عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: دولت با تفکر خاصی آمده و کابینه روشنی دارد و با افکار اصلاح طلبی فرسنگ ها فاصله وجود دارد. دولت باید تجربه سنگینی داشته باشد تا به شرایط لازم برای افراد برسد. 

او تاکید کرد: اصلاح طلبان در این حوزه ها جز نقد نمی توانند کاری کنند و این نقد به نظر من شاید به کمک دولت بیاید ولی اساسا از نظر نوع تفکر و نوع نگاه متفاوت است. امیدواریم اتفاقات جدیدی بیفتد مثلا با پرونده هسته ای فعالانه برخورد کنند و دولت به تنش زدایی روی بیاورد اصلاح طلبان در هر حوزه ای که در راستای رفع مشکلات و مطالبات مردم باشد، کمک خواهند کرد. 

ماموریت جدید خاتمی به اصلاح‌طلبان/دولت در سایه اصلاح طلبان شکل می گیرد؟

گرامی مقدم در مورد جلسات اخیر برای تصمیم گیری برای چهارسال پیش رو در جریان اصلاحات گفت: در جبهه اصلاحات به آسیب شناسی پرداخته شده و پرداخته خواهد شد. من شنیده ام که آقای خاتمی به افرادی ماموریت داده تا به تحلیل نتایج انتخابات بپردازند. این ماموریت خارج از احزاب است ولی من می دانم که همه احزاب آسیب شناسی انتخابات را شروع کرده اند و قطعا این موضوع به اینجا می انجامد که اصلاح طلبان در انتخابات های بعدی با چه رویکردی ورود کنند.

او ادامه داد: به نظر می رسد در آینده بخشی از آسیب که به خود اصلاح طلبان بر می گردد مرتفع می شود. ولی مهم این است که حاکمیت چگونه بر خورد می کند اگر حاکمیت با این رد صلاحیت ها به کار خود ادامه بدهد اصلاح طلبی نامزدی ندارد و باید منتظر این باشیم که مشارکت حتی کمتر از این هم باشد؛ اساسا ما نمی توانیم تحلیل درستی از انتخابات دو سال بعد یا چهار سال بعد داشته باشیم. فعلا می توان گفت احزاب سیاسی باید فعال باشند و اوضاع و احوال کشور را رصد کنند و به آسیب شناسی داخلی بپردازند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید