موافقان کابینه پیشنهادی رئیسی:

از تریبون مجلس درباره قبرخوابی و بدن فروشی حرف زدن یعنی سیاه نمایی

کدخبر: ۴۳۴۷۱۲
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز دیگر نماینده موافق بود که در سخنانی گفت: نباید در اینجا سخنی بگوییم که رسانه های بیگانه از آن سواستفاده کنند. خدمات نظام را در طول ۴۲ سال نادیده بگیریم و سیاه نمایی کنیم که از قبرخوابی، بدن فروشی و ... پشت تریبون مجلس سخن به میان آوریم.
از تریبون مجلس درباره قبرخوابی و بدن فروشی حرف زدن یعنی سیاه نمایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، لطف الله سیاهکلی، نماینده قزوین، ابیک و البرز موافق سوم کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم بود که گفت: روحیه انقلابی و جهادی و مبارزه با فساد و رانت در کابینه دولت سیزدهم وجود دارد. مردم ما در کنار مشکلات معیشتی، سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت از مطالبات آنهاست و این سه موضوع در برنامه آقای رئیسی با کیفیت بالا وجود دارد. روحیه عدالت خواهی، حق طلبی و حل مشکل از برنامه های دولت آقای رئیسی است. توجه به بیانیه گام دوم انقلاب یعنی توجه به فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط بین الملل و توجه به همسایگان که شما فرمودید ما همسایگان را چون خویشاوندان خود می دانیم و خیلی مهم است.

این نماینده مجلس گفت: در این کابینه به راحتی می شود نظام تنظیم و هماهنگی را جهت تحقق عدالت و پیشرفت دید. در سیاست کابینه مردمی سازی فرهنگ و اقتصاد پررنگ دیده شده است، یکی از مشکلات اقتصادی ما نادیده گرفتن مردم است. نگاه ارزشمند آقای رئیسی دیگر مزیت این دولت است، امروز در کشور ما خانواده ها برقرار هستند اما توجه لازم را باید داشت تا بتوانیم از ظرفیت این نهاد اجتماعی بهره لازم را ببریم. یکی از کارهای خوب آقای رئیسی تمرکز زدایی است، آمایش سرزمینی امر بسیار مهمی است و استانداران باید بتوانند هزینه استان را تامین کنند. عدم مداخله در امور سرمایه ای نکته دیگر این دولت است و خوشحالم که آقای رئیسی دولت را از ورود به این موضوع منع می کند.

او ادامه داد: کار دیگری که ایشان در دستور قرار داده است کاهش تصدی گری دولت است. توجه به ساختار بودجه بسیار مهم است و مجلس هم تلاش خوبی کرد و دولت باید در این باره کمک کند، ما نمایندگان چه بهتر از این می خواهیم که دولت پای کار بیاید و بودجه را به شکل هوشمند جلو ببرد. ایشان واکسیناسیون، توجه به معیشت و اشتغال، توجه به گرانی و ... را در دستور کار قرار دادند.

این نماینده بیان کرد: مردم از تورم افسارگسیخته خسته هستند، آقای رئیسی به بیمه درمان سامان دهید. بیمه کارگران ساختمانی، رانندگان و قشر زیاد جامعه بیمه ندارند. درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان درست عمل نشده است. همچنین شاهد عملکرد نادرست در حوزه منابع طبیعی و همچنین مسکن و زمین مردم که به نام دولت زده شده است هستیم. آبخیزداری در کشور باید کلید بخورد. مسئله قیر رایگان بین وزارت نفت و راه در حال پاسکاری است و باید دستور دهید تا جاده های ما اصلاح شود. در مجموع من دولت شما را دولت انقلابی، جهادی و با روحیه مبارزه با فساد می دانم و تا زمانیکه دولت شما در این مسیر است از آن حمایت می کنیم و اگر خدایی نکرده خارج شد از ظرفیت خود برای اصلاح دولت استفاده می کنیم.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز دیگر نماینده موافق بود که در سخنانی گفت: نباید در اینجا سخنی بگوییم که رسانه های بیگانه از آن سواستفاده کنند. خدمات نظام را در طوال ۴۲ سال نادیده بگیریم و سیاه نمایی کنیم که از قبرخوابی، بدن فروشی و ... پشت تریبون مجلس سخن به میان آوریم. دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده است، تورم بیش از ۴۴ درصد، سخت شدن معیشت مردم برای طبقات محروم، بدهی یک و نیم برابری دولت نسبت به بودجه و ... از مشکلات امروز است و برای برون رفت از این شرایط نیازمند دولتی هوشیار و کارآمد هستیم. دولت آقای رئیسی براساس مردمی بودن، روحیه جهادی و فساد ستیزی شکل گرفته و جوانگرایی، نخبه گرایی و تخصص گرایی در این دولت مشاهده می شود. در این دولت به امورات مهمی که ضرورت جامعه هست توجه شده است از جمله اشتغال زایی، رونق تولید، خودکفایی، اصلاح نظام بانکی، حل مشکل حاشیه نشینان، ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل.

او ادامه داد: در روابط بین الملل تعامل و همراهی با کشورهای  منطقه و جهان، داشتن رویکرد اقتصادی و ایجاد پیمان های منطقه ای با اولویت اقتصادی، جذب سرمایه گذاران خارجی و توجه به نیاز ایرانیان خارج از کشور از جمله برنامه های مهم دولت است. همچنین رفع تحریم های ظالمانه باید از اولویت های دولت باشد و رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد فعال باید تبدیل شود. دولت این قدرت را دارد تا چک وصول نشده برجام را وصول کند. همچنین هرگز مسایل داخلی را نباید به مذاکرات پیوند داد. توجه به موضوعات حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، توجه به انرژی و حمل و نقل و... از امتیازات دولت سیزدهم است. دولت همچنان که در برنامه ها اعلام کردند ایجاد ثبات اقتصادی، حفظ ارزش پول ملی، صنایع پالایشی نفت و ... را باید در دستور کار قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید