انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از برنامه های باغ گلی

کدخبر: ۴۳۴۷۴۸
امروز در جریان بررسی رای اعتماد به حسین باغ گلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نظر تخصصی کمیسیون آموزش مجلس قرائت شد.
انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از برنامه های باغ گلی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، امروز در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توسط کمیسیون تخصصی آموزش مجلس مورد نقد قرار گرفت و توسط سخنگو، گزارش کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شد.

مهمترین نظرات کمیسیون تخصصی آموزش مجلس درباره باغ گلی:

-با شیوع کرونا دانش آموزان بدترین تاثیرات را از تعطیلی مدارس متحمل شدند. محرومیت ۳ میلیون دانش آموز از ابزارهای ارتباطی بار سنگینی بر دوش آموزش و پرورش است.

-باغ گلی مدرک دکتری در رشته علوم تربیتی دارد. تحصیلات دانشگاهی او مرتبط است ولی فقدان سوابق اجرایی و مدیریت در آموزش و پرورش و عدم استخدام کاری، توانایی و تخصص لازم را در مدیریت آموزش و پرورش دارا نیست

-او تدریس در مقاطع تحصیلی ندارد و فقط ۳ سال مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی بوده است که محدود به مدرسه امام رضا (ع) است. این مدارس خاص بوده و هیات امنایی است و نمی تواند نمونه جامعی برای پیاده سازی الگوهای تعلیم و تربیت در کل کشور باشد.

-او انتقاد از وضعیت موجود دارد ولی تعهدات و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات را ارائه نکرد.

-برای رفع مشکلات معلمان و افزایش انگیزه آنها، نظر به برنامه خاصی ندارد.

-انتظار می رفت برنامه او مفصل، دقیق و جامع باشد ولی بسیار مختصر و بدون ورود به جزییات است.

-نقاط ضعف برنامه باغ گلی به شرح زیر است: عدم سنجش پذیری و قابل رصد نبودن برنامه های اجرایی ارائه شده، نگاه بسیار سطحی نسبت به مشکلات آموزش و پرورش، عدم آشنایی با نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش، عدم انطباق برنامه با اسناد بالادستی. برنامه های او برنامه نیست، اهداف سند تحول آموزش و پرورش است.

-مدیری نیاز داریم که شناخت کافی از مسایل و چالشها و چگونگی عبور از بحران داشته باشد. آموزش و پرورش امروز نیروی قوی و میدانی می خواهد که تجربه داشته باشد که آقای باغگلی فاقد آن است.

-او سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارد. او از جامعه معلمان نیست و صرفا مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی بوده است.

-نظر نهایی کمیسیون: در برنامه او پیشنهاد مناسبی دیده نشده است. تحصیلات دانشگاهی اش مرتبط است. بنابراین ضمن احترام به او و رییس جمهور، کمیسیون تصدی او برای پست آموزش و پرورش را موافق نبوده و ایشان فاقد صلاحیت لازم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید