در رویداد تهران ۱۴۰۰ چه اتفاقی قرار بود در پایتخت بیفتد؟

کدخبر: ۴۳۵۰۲۷
اقتصادنیوز :‌یک عضو شورای شهر تهران گفت: متوجه نشدیم رویداد تهران ۱۴۰۰ چه بود و با این همه هزینه چه اتفاقی قرار بود در تهران بیفتد.
در رویداد تهران ۱۴۰۰ چه اتفاقی قرار بود در پایتخت بیفتد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ناصر امانی پس از استماع گزارش عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: توقع داشتیم گزارش حوزه اجتماعی و فرهنگی راهبردی باشد، اما یک گزارش کار روزانه از سازمان‌های زیر مجموعه ارائه شد نه گزارش عملکرد. در سال ۹۷ در مقاله‌ای گفتید تهران را پس گرفتیم، کاش کتاب طرح تحول در اختیار ما قرار می‌گرفت. تا بدانیم منظورتان چه بود.

وی افزود: شما در این کتاب گفتید، پارادایم حوزه فرهنگ را از دید امنیتی به دید اجتماع محور تغییر دادیم. این حرف بزرگی است. کاش مصادیق بارز این تغییر پارادایم را  توضیح می‌دادید. یعنی می گویید در ۱۲ سال قبل دید امنیتی حاکم بوده و آن را به اجتماع محور تبدیل کردید. گفته بودید گفتمان جدیدی در شهر حاکم کردیم که ۴ ویژگی دارد و به افزایش عدالت توزیعی اشاره و  به افتتاح مجتمع فرهنگی طغرل در شهرری اشاره کردید. در حالی که این مجتمع در مردادماه ۹۶ در زمان مدیریت قبلی تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت آن‌وقت شما می‌گوئید، برای ایجاد گفتمان جدید، برج طغرل را افتتاح کردیم؟

امانی ادامه داد: به طرح هایی اشاره کردید که همه مصوبه دوره قبل است. اگر منظورتان از تمرکز بر طرح‌های شادستان، مناسب سازی شهر، تقویت مراکز فرهنگی و ایجاد عدالت توزیعی است بگویید چه تغییرات زیرساختی در جنوب شهر تهران دادید؟ در بعد کالبدی شهر چه توسعه‌ای داشته‌اید؟ در منطقه ۱۹ شاهدیم که ۱۳۰ درصد عوارض برای مردم این منطقه محروم افزایش یافته است. این عدالت اجتماعی است؟ این عوارض را به نفع مردم محروم مناطق جنوبی افزایش دادید!

وی با اشاره به رأی نیاوردن اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و ریزش سبد رأی آنها پرسید: اگر ادعا می‌کنید بخشی از مردم از تحولات مدیریت خوشنودند چرا رأی یک میلیون و پانصد هزار نفری شورای قبلی به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت؟ ضعیف‌ترین انتخابات شورایاری‌ها با کمترین حد مشارکت در شورای پنجم رخ داد. آیا آنطور که ادعا کردید در این دوره آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کرده است؟ یک شب از ساعت ۱۰ به حوالی میدان شوش بروید و ببیند آسیب‌ها کاهش یافته و یا زباله گردها کم شده اند؟

امانی با اشاره به باطل شدن انتخابات شورایاری ها گفت: چرا در دوره قبل این رأی صادر نشد؟ چون تعامل وجود داشت و با انحلال صورت مسائل پاک می‌شود. ما متوجه نشدیم رویداد تهران ۱۴۰۰ چه بود و چه اتفاقی قرار بود در تهران بیفتد با این همه هزینه؟ ۵ هزار و ۵۰۰ نقطه بی دفاع شهری داریم، کدامش امن شد؟ در ساختار حوزه اجتماعی هیچ تغییری صورت نگرفت.

با این گزارش برای حوزه فرهنگ تاسف خوردم؛ از مردم تهران عذرخواهی می‌کنم

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان نیز در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: با این گزارش برای حوزه فرهنگ تاسف خوردم. از مردم تهران عذرخواهی می‌کنم و البته از سازمان فرهنگی و هنری بابت زحمات محرم ۱۴۰۰ تشکر می‌کنم. همچنین درباره گزارش عملکرد دوران مهندس چمران و آقای قالیباف که به عنوان گزارش عملکرد خود ارائه کردید تشکر می‌کنم.

وی خطاب به معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیوست فرهنگی برنامه‌ها و سازه‌های تهران که اجرا شد کجاست؟ شما در دوران مسئولیتی خود یک آشفتگی بسیار جدی در فضای فرهنگی شهر ایجاد کردید که شاید به دلیل عدم تجربه شما در این حوزه باشد. شما هیچ تجربه‌ای در این حوزه نداشتید و الان مسأله ما شما نیستید، بلایی است که سبک مدیریت شما بر حوزه فرهنگ آورده است.

وی ادامه داد: سوال مشخص من از شما این است که یک تعریف مشخص از کار جبهه‌ای ارائه کنید، اگر نمی‌دانید کار جبهه‌ای چیست توصیه می‌کنم فرمایشات رهبر انقلاب در تاریخ دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ را بخوانید. اگر می دانید کار جبهه ای چیست بفرمایید که از نگاه معاون فرهنگی شهرداری کار جبهه ای چیست و در دوران مسئولیتی شما برای استفاده از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چه کاری انجام داید؟ عدم انسجام در این گزارش مشخص بود و این گزارش شأن اعضای شورا را مشخص نکرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید