اطلاعات شخصی کاربران افغان در کلاب هاوس حذف شد

کدخبر: ۴۳۵۱۲۲
شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس در اقدامی به منظور حفظ ایمنی کاربران افغان، اطلاعات شخصی حسابهای آنها را حذف کرد.
اطلاعات شخصی کاربران افغان در  کلاب هاوس حذف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، این شرکت در توییتر اعلام کرد در تنظیمات حریم خصوصی برای کاربران در افغانستان تغییراتی می دهد. به خصوص برای کاربرانی که فعال نبوده اند، کلاب هاوس عکس و اطلاعات آنها را مخفی کرده و پیدا کردن حسابهای آنها در جست و جو را دشوارتر می کند.

کاربران کلاب هاوس در صورتی که احساس کنند مشکلی ندارند می تواند هر گونه اطلاعاتی را دوباره برگردانده و با دیگران به اشتراک بگذارند و درخواست کنند حسابشان در جست و جوها به راحتی مشاهده شود.

کلاب هاوس اعلام کرده که تمامی این اقدامات قابل معکوس شدن هستند و این تغییرات روی هواداران کاربران تاثیری نمی گذارد. این شرکت همچنین اعلام کرد کاربران می توانند به دلاییل امنیتی، به جای اسم واقعی، از نام مستعار استفاده کنند.

کلاب هاوس یک ماه پیش از وضعیت بتا خارج شد و سرویسش را به روی همه کاربران گشود. دسترس پذیر شدن کلاب هاوس برای همه با تصرف کابل، پایتخت افغانستان توسط گروه طالبان همزمان شده است. این گروه از شبکه های اجتماعی برای کمک به تغییر نگرشها نسبت به خود استفاده می کند. با این حال آمریکا همچنان طالبان را یک گروه تروریستی می داند و فیس بوک همه محتوای مربوط به این گروه را ممنوع کرده است. کلاب هاوس اظهارات مشابهی در این باره نداشته اما واضح است که به فکر حمایت از امنیت کاربرانش در افغانستان است.

بر اساس گزارش انگجت، فیس بوک ابزارهایی را برای کمک به کاربران در افغانستان برای قفل کردن حسابهایشان عرضه کرده است تا افرادی که دوستان فیس بوک آنها نیستند، قادر به مشاهده پستهای تایم لاین یا به اشتراک گذاشتن تصاویر پروفایل آنها نباشند. شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین هم اعلام کرد شبکه دوستان کاربرانش در افغانستان را موقتا مخفی می کند تا دیگران نتوانند آنها را مشاهده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید