این بازیگران پیش از مرگشان مردند!

کدخبر: ۴۳۵۱۴۹
برخی از بازیگران بزرگ جهان در آخرین نقش آفرینی‌های خود اشاره‌ای به مرگ و پایان زندگی داشته و بدین ترتیب مرگی دراماتیک را در تاریخ ثبت کردند.
این بازیگران پیش از مرگشان مردند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الجزیره در گزارشی آورده است: بازیگران و هنرمندان واقعی با درام متولد شده و با درام از دنیا می‌روند، اما برخی از بازیگران در کشورهای مختلف جهان در آخرین نقش‌ آفرینی‌های خود یا نقشی را بازی کرده اند که در روند داستان مرده اند و یا درباره مرگ و زندگی صحبت کرده‌اند و همین موضوع، سبب ماندگاری بیشتر آن‌ها در ذهن هنردوستان شده است.

دلال عبدالعزیر ـ بازیگر مصری ـ چند روز قبل بر اثر عوارض بیماری کرونا از دنیا رفت. او در آخرین سریالش که ماه رمضان سال گذشته پخش شد، صحنه‌ای را بازی می‌کند که روحش از بدن خارج شده و شخصیت سریال در حال مرگ است. بازیگر مصری در این صحنه نام خدا را بر زبان آورده و پذیرای مرگ می‌شود.

اما عبدالعزیز تنها بازیگری نیست که آخرین نقش آفرین‌اش را با مرگ گره زده بلکه بازیگران دیگری هم در سراسر جهان مانند او در پایان عمر نقش‌های قابل تاملی را ایفا کرده‌اند.

محمود الملیجی، از بازیگران قدیمی و معروف مصری است که نحوه از مرگش سر صحنه تصویربرداری یک فیلم تلویزیونی، او را ماندگارتر کرده است. محمود الملیجی در سال ۱۹۸۳ میلادی در حالی که می خواست آخرین سکانس فیلم تلویزیونی خود را ایفا کند از دنیا رفت. همه چیز آماده بود بازیگر دیگر مقابل او قرار داشت، ملیجی که قرار بود صحنه مرگش را ایفا کند ابتدا جملاتش را ادا کرد و بعد سرش را چرخاند و بی حرکت شد. حاضران که گمان می‌کردند او هنوز در حال نقش بازی کردن است از طبیعی بودن این صحنه به وجد آمده بودند و بازیگر ۷۳ ساله را صدا می کردند تا بازی‌اش را تمام کند و برای استراحت آماده شود اما محمود الملیجی آخرین نقش خود را خیلی جدی گرفته و درست در همان صحنه‌ی مرگ از دنیا رفته بود!

الضیف احمد یکی دیگر از بازیگران عرب زبان است که در سال ۱۹۷۰ و در حالی که تنها ۳۴ سال سن داشت، بعد از بازی در صحنه مرگ و قرار گرفتن در تابوت در یک تئاتر، وقتی برای استراحت به خانه بازگشته بود، دچار حمله قلبی شده و از دنیا رفت.

رابین ویلیامز ـ بازیگر آمریکایی ـ هم که از زوال عقل رنج می‌برد در۶۳ سالگی اقدام به خودکشی کرد. آخرین فیلم او «شب در موزه: راز مقبره» است. ویلیامز که در این فلیم نقش تئودور روزولت، کاشف و طبیعت شناس آمریکایی را ایفا می‌کند، در آخرین سکانس خود می گوید «لبخند بزن پسرم؛ موقع طلوع است» سپس نقشش را به پایان رسانده و به مجسمه‌ای مومی تبدیل می‌شود.

مرلین مونرو، بازیگر هالیوودی که زندگی و مرگش همچنان رمزآلود است نیز در آخرین فیلم و هنرنمایی خود به نام «ناجورها»، صحنه قابل تاملی را بازی کرده است. مونرو که در این فیلم با کلارک گیبل، دیگر ستاره هالیوود همبازی است، در سکانسی از او می‌پرسد، «چگونه می‌توان در تاریکی راه بازگشت را پیدا کرد؟» و کلارک گیبل که او نیز آخرین فیلمش همین «ناجورها» است، پاسخ می دهد: «تنها راهش رفتن به سمت ستاره بزرگ در آسمان است و تنها او می‌تواند راهنمای رسیدن به مقصد باشد».

از سمت راست: کلارک گیبل و مرلین مونرو
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید