علائم اولیه و قطعی ابتلا به کرونا دلتا

کدخبر: ۴۳۵۳۷۸
اقتصادنیوز : علائمی وجود دارد که نشان دهنده این است که شما به کرونای دلتا مبتلا شده اید، نشانه هایی که علائم اولیه و قطعی ابتلا به کرونا دلتا می باشد.
علائم اولیه و قطعی ابتلا به کرونا دلتا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،یکی از اولین و بزرگترین چالش های متخصصان، این است که با ویروسی مواجه هستند که ممکن است در بسیاری از اوقات هیچ علامتی نداشته باشد. این موضوع هنوز هم امکان پذیر است. یعنی ممکن است شما به کرونا مبتلا شوید اما هرگز متوجه این موضوع نباشید و تا زمانی که علامت آن در طولانی مدت ظاهر نشوند، خودتان تشخیص این بیماری را نداشته باشید.

بعضی از علائم کرونا هستند که به طور مداوم گزارش می شوند و ممکن است با بیماری های دیگر اشتباه گرفته شوند اما اگر با آن ها مواجه شدید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در این قسمت علائم حتمی از کرونا را به شما معرفی می کنیم که احتمالاً در طولانی مدت هم شما را درگیر خواهد کرد.

1 - خستگی مزمن

خستگی یکی از رایج ترین علائم گزارش شده از کرونا است و جزء علائم جهانی کرونای طولانی مدت محسوب می شود. تقریباً در بعضی از نظرسنجی ها خستگی جزء علائم 100 درصد بوده که در طولانی مدت افراد را درگیر می کند. اگر خستگی مفرطی دارید که با استراحت بهبود پیدا نمی کند، باید به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شوید.

 2- سر دردی که تمامی ندارد

اگر قبل از این مستعد سر درد نبوده اید اما اکنون یک درد مداوم را در سر خود احساس می کنید، احتمالاً علامت کرونا است. محققان در مطالعه ای که راجع به علامت کرونا بود، موارد جدید ابتلا به کرونا را در بین مردم ثبت کرده اند که در بین آن ها افرادی که واکسن تزریق نکرده بودند یا واکسن کامل و ناقص را دریافت کرده بودند، هم وجود داشتند. آن ها به این نتیجه رسیدند که سر درد در بین این سه گروه جزء رایج ترین علائم است.

3- عطسه

اگر مستعد آلرژی فصلی نیستید و متوجه شدید که مدام عطسه می کنید، می تواند علامت کرونا باشد. مطالعات در مورد علامت های کرونا به این نتیجه رسیده است که علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و عطسه، شاید در اوایل این پاندمی جزء علایم رایج محسوب نمی شدند اما کمکم رواج پیدا کردند. اگر واکسن زدید و متوجه شدید که بدون هیچ علت خاص و مشهودی، مدام عطسه می کنید؛ حتما باید تست کرونا بدهید؛ مخصوصاً اگر اخیراً با افرادی تعامل داشتید که به این بیماری دچار بودند.

 4 - از دست دادن حس بویایی و چشایی

مطالعه ای در واشنگتن در زمستان سال گذشته به این نتیجه رسید که 30 درصد از افرادی که علائم دائمی کرونا را تجربه کرده اند و بیشتر از 9 ماه در معرض عوارض آن بودند ، در کنار خستگی با از دست دادن حس بویایی و چشایی، سر درد، مشکلات تنفسی، بدن درد و ماهیچه درد هم مواجه بودند.

5 - مه مغزی

بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، یک نوع سردرگمی، گیجی، ناتوانی در تمرکز را در طولانی مدت پیدا کرده اند که تا چند هفته یا چند ماه بعد از ابتلای آن ها همچنان وجود داشت. مطالعه ای در آگوست سال گذشته به این نتیجه رسید 55 درصد از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، علائم نورولوژیکی را تا سه ماه بعد از تشخیص این بیماری در خودشان تجربه کردند.

 چندین علامت اخطار کرونای دلتا

در این روزها که کرونا دلتا در حال شیوع است، بهتر است با علائمی که نشان دهنده ابتلا به کرونا دلتا هستند، نیز آشنا شوید. این علائم عبارتند از:

بی اختیاری در ادرار یا مدفوع

اسهال یا استفراغ شدید

ضعف و خواب آلودگی

سرفه های شدید همراه با خلط زرد یا تیره

درد قفسه سینه به خصوص زمان حرکت

کاهش تعداد ضربان قلب

تب رو به افزایش که با استامینوفن و سایر تب برها و بدن شویه پایین می آید اما دوباره بالا می رود.

تعریق شدید

ضعف و بی حالی

تعداد تنفس بالا

افزایش ضربان قلب

تنگی نفس یا تعداد تنفس بالا و تیره شدن لب ها و زیر ناخن ها

هذیان و گفتن حرف های بی ربط

عدم تشخیص زمان و مکان

افزایش قند خون

کاهش ناگهانی اکسیژن خون

قطع یا کاهش فزاینده میزان ادرار در 24 ساعت

 چگونه سالم بمانیم؟

این که قبلا به کرونا مبتلا شدید، دلیلی برای مصون بودن شما از ابتلا به واریانت دلتا نیست.

پس سعی کنید اصول اجتماعی را رعایت کنید تا این پاندمی هرچه سریع تر ریشه کن شود و فرقی هم ندارد که کجا زندگی می کنید.

در سریع ترین زمان ممکن از واکسن استفاده کنید. اگر در کشوری زندگی می کنید که سرعت واکسناسیون پایین است، حتماً ماسک دو لایه استفاده کنید.

سفر نکنید، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید، از مکان های شلوغ دور باشید، بهداشت دست را رعایت کنید و مراقب زندگی خودتان و دیگران باشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید