مرگتان را از 10 سال قبل پیش بینی کنید

کدخبر: ۴۳۵۳۷۹
اقتصادنیوز : با توجه به برخی نکات ساده می توانید زمان مرگ خود را پیش بینی کنید و از آن پیشگیری کنید.
مرگتان را از 10 سال قبل پیش بینی کنید

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،محققان بر این باورند که علائم هشداردهنده ای وجود دارد که حدودا 10 سال پیش از مرگ افراد ظاهر می شود و با هوشیاری نسبت به این علائم می توان از مرگ زودهنگام جلوگیری کرد. کارهای روزمره ای چون پیاده روی، خرید و لباس پوشیدن می تواند علامت خطری باشد که باید به آنها توجه کرد.

کاهش عملکردهای حرکتی فیزیکی بدن به ویژه در سنین بالای 65 سال جزء عوامل پرخطری است که ارتباط زیادی با افزایش خطر مرگ و میر دارد. دشوار شدن حرکاتی چون بلند شدن از روی صندلی، سرعت راه رفتن یا کاهش قدرت گرفتن اجسام در دست می تواند به پیش بینی نزدیک شدن زمان مرگ در افراد کمک کند.

محققان معتقدند که به طور قطع با شناسایی این زنگ خطرها می تواند فرصت های طلایی ایجاد کرد تا از بروز خطر و نزدیک شدن زمان مرگ جلوگیری کرد. آنها بیش از 6 هزار شرکت کننده سنین 33 و 55 سال را بین سال های 1985 و 1988 مطالعه کردند.

آنها سپس همین افراد را بین سال های 2007 و 2016 بررسی کرده و آنها را از نظر جسمی شامل سرعت راه رفتن، بلند شدن از روی صندلی و قدرت گرفتن اجسام با دست، استفاده از توالت، آشپزی و خرید کردن، مطالعه کردند. محققان در انتها میزان مرگ و میر آنها را تا اکتبر 2019 ثبت کردند.

آنها در ارزیابی های خود به این نتیجه رسیدند که کاهش میزان عملکرد حرکتی فیزیکی این فراد با افزایش خطر مرگ و میر در آنها ارتباط مستقیم دارد. گزارش های به دست آمده نشان می دهد که به عنوان مثال افرادی که در این بازه زمانی جان خود را از دست داده اند، جزء افرادی بوده اند که نسبت به 10 سال قبل سخت تر از روی صندلی بلند می شدند. آنها همچنین فعالیت های معمول زندگی خود را حدود 4 سال پیش از مرگ خود با سختی بیشتری انجام می دادند.

در این یافته مشخص شد که کاهش عملکرد حرکتی در افرادی که سرعت راه رفتن آنها کاهش یافته تا 22 درصد، در افرادی که قدرت در دست گرفتن اجسام کاهش یافته تا 15 درصد و در افرادی که زمان بلند شدن آنها از روی صندلی افزایش یافته تا 14 درصد بیشتر با مرگ و میر آنها در ارتباط است. این در حالی است که مشکلات مربوط به فعالیت های روزمره با 30 درصد افزایش خطر مرگ همراه است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید