پیام خداحافظی نمکی وزیر بهداشت/واکسن را بهانه تخریب کردند

کدخبر: ۴۳۵۵۶۴
نمکی تصریح کرد: آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و هماره در مرز هستی و مرگ شناور بودیم ولی به عنوان خدمتگزار و برادری کوچک ضمن دست بوسی همه مدافعان ارجمند سلامت و عزیزانی که در دیگر دستگاه ها و سازمان­ های مردم نهاد یاریمان کردند حلالیت می­ طلبم از همگان اگر قصوری بود که در نیافتیم و اگر راهی را که باید نپیمودیم و مسیری را که نباید درنوردیدیم و شاید این ماهیت عامل پیچیده بیماری زائی بود که هنوز جهان و دانش امروز ناشناخته­ های زیادی از آن دارد و بی ­تردید خواهد داشت.
پیام خداحافظی نمکی وزیر بهداشت/واکسن را بهانه تخریب کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در آینده پیچیدگی و دگرگونی پیاپی ویروس آهنگ و شتاب وصف ناپذیری می­ طلبد تا کشورها بتوانند در زمینه‌های پیشگیری و درمان عقب نیافتند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیام خداحافظی خود از این وزارتخانه نوشت: آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و مردم درخواهند یافت که برای تهیه واکسن از خارج و داخل در یک سال و نیم چه کشیدیم و علاوه بر اثرات سوء تحریم‌ها، کاسبان تحریم و شرکای بیرونی چه سناریوی خباثت آمیزی اجرا کردند.

دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در پیامی که به مناسبت پایان وزارت خود در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منتشر کرد نوشت: لازم است در ایامی که پرچم خدمت را به عزیزان دیگر می­ سپاریم نخست تقدیر بیکران خویش را به محضر همگان به پاس ماه ها ایثار و جانفشانی تقدیم کنیم گرچه تلاش و رنج این ایام را نمی­ توان با قلمی به تحریر و با زبانی به تقریر درآورد و تنها می توان برای عزیزان مجاهدی که شبانه­ روز از همه چیز گذشتند و تن بر آتش بلا زدند تا شاید جانی در نیستان افروخته کشور خاکستر نشود انتظار پاداش الهی داشت.

وی افزود: شرح آنچه بر ما و شما در روزهای سخت تحریم از یک سو و غوغاسالاری گروهی سیاست زده از سوی دیگر رفت را به تاریخ می­ سپاریم تا به مظلومیت مدافعان سلامت گواه باشد. گرچه امروز داغ دل خانواده­ هایی که عزیزانشان را از دست می­ دهند بیش از همه بر دلهایتان که شبانه­ روز پروانه­ وار بر گردشان گشتید تا نجاتشان دهید سنگینی می­ کند ولی صدها هزار نفر را نیز از چنگال یکی از هولناک­ترین عوامل بیماری زای دو قرن اخیر نجات دادید و بی­ تردید همواره در ذهن مردم این سرزمین جاودانه می­ مانید.

نمکی در بخشی دیگر از این پیام آورده است: شاید مردم ندانند که در شرایط سخت تحریم و در این ایام سخت چگونه دارو و تجهیزات تهیه کردید، با ضیق منابع چگونه اکسیژن ساز و هزاران تخت اضافه کردید، به چه صورت در طول یکسال تخت­ های ویژه را به بیش از دو برابر رساندید، یکسال و نیم مرخصی نرفتید. عزیزانتان را ندیدید، از خانواده­ هایتان ماه ها دور ماندیدید، یک خواب و خوراک راحت نداشتید. دریافت‌های معمولیتان نیز به تأخیر افتاد ولی بجز دعا برای سلامتی بیمارانتان نفسی بر نیاوردید و بعضاً دشنه و خنجر و نیز زخم زبان هم تحمل کردید اما بدانید که محبوبیتتان را مظلومیتتان خواهد افزود.

به نوشته وزیر  بهداشت، امواج بیماری را که با بی ­اعتنائی، سهل­ انگاری و عادی‌پنداری دیگران علیرغم فریادها، التماس­ ها و تمناهای این سرباز کوچک نظام سلامت بر دوشتان آوار شد و صدها داغ سوزان بر دل شما و مردم نهاد را ناجوانمردانه به پای بی­ کفایتی نظام سلامت ثبت کردند تا خود را از گزند اتهام برهانند و آنانکه در سایه ­سار خنک نشسته بودند و دست به سیاه و سفید نمی­ زدند نیز در این شیپور دلخراش دمیدند و سمفونی جدیدی طراحی کردند که سازهای بادی را در بیرون و کوبه­ ای را در درون نواختند تا این­همه زحمت و ایثار را بی­ ارزش جلوه دهند.

نمکی ادامه داد: واکسن را که ما در همه ابعادش بجز زیرساخت­ های تزریق کم تأثیرترین نقش را داشتیم آخرین روزهای این خدمت بهانه تخریب کردند که تردید نکنید در ایامی مناسب و در شرایطی آرامتر که موجب تشویش بیشتر خاطر مردم ماتم زده نشود از ابعاد آن پرده برخواهیم داشت تا مردم بدانند که چه اتفاقاتی رقم خورده است و زمان نیز خود پرده بردار و رسواگر قهاریست که بی­ تردید به کمک خواهد آمد و مردم عزیز درخواهند یافت که برای تهیه واکسن از خارج و داخل در یک و نیم سال چه کشیدیم و علاوه بر اثرات سوء تحریم ­ها و مجموعه کاسبان تحریم و شرکای بیرونی چه سناریوی خباثت­ آمیزی اجرا کردند.

وی با بیان این شعر که شرح این هجران و این خون جگر، این زمان بگذار تا وقت دگر، خاطرنشان کرد: بارها در نشست های گلایه ­آمیزتان عرض کردم که شما با خدا معامله کرده ­اید و از  این موج تصنعی و گذرا مرنجید و بجز خدمت به مردم به چیزی نیاندیشید. تاریخ این سرزمین فراز و نشیب­ های فراوان طی کرده و شاید این یکی از سهمگین­ ترین امواجی بود که نه تنها ما بلکه برخوردارترین کشورهای جهان را در همه ابعاد بهداشتی، درمانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متأثر کرد و بی تردید با استمرار امواج در پیش رو تحت تأثیر قرار خواهد داد. همدلی، وفاق ملی، بی ­توجهی به غوغا سالاری­ ها و دل بستن به لطف بیکران الهی تنها راه غلبه بر چالش‌های پیش­رو است.

نمکی تصریح کرد: آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و هماره در مرز هستی و مرگ شناور بودیم ولی به عنوان خدمتگزار و برادری کوچک ضمن دست بوسی همه مدافعان ارجمند سلامت و عزیزانی که در دیگر دستگاه ها و سازمان­ های مردم نهاد یاریمان کردند حلالیت می­ طلبم از همگان اگر قصوری بود که در نیافتیم و اگر راهی را که باید نپیمودیم و مسیری را که نباید درنوردیدیم و شاید این ماهیت عامل پیچیده بیماری زائی بود که هنوز جهان و دانش امروز ناشناخته­ های زیادی از آن دارد و بی ­تردید خواهد داشت.

وی گفت: در آینده پیچیدگی و دگرگونی پیاپی ویروس آهنگ و شتاب وصف ناپذیری می­ طلبد تا کشورها بتوانند در زمینه‌های پیشگیری و درمان عقب نیافتند و بی ­شک رفع نیازهای علمی، اقتصادی و زیرساختی در آهنگ این حرکت در عرصه ملی و بین­ المللی تأثیر گذار خواهد بود. برای وزیر ارجمند آینده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توفیق در مدیریت بهتر بیماری و از همه همکاران تقاضای همراهی و همدلی بیشتر با ایشان را دارم. از خداوند بزرگ برای همه تندرستی و پاداش بیکران و برای ایران زمین روزهای عاری از بیماری و سرشار از عزت و سربلندی آرزومندم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید