معاون پارلمانی رئیسی پیام صادر کرد

کدخبر: ۴۳۵۵۹۱
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس؛ طی پیامی درگذشت محمدرضا حکیمی عالم و متفکّر برجسته را تسلیت گفت.
معاون پارلمانی رئیسی پیام صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، سید محمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس؛ طی پیامی درگذشت محمدرضا حکیمی عالم و متفکّر برجسته را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت مردان حق، از بند عالم رستن است
زین خراب‌آباد، بر محبوب خود پیوستن است

ارتحال علامه حکیمی، حکیم بلند آوازه خراسان، دوستداران معارف ناب اسلامی را غرق در اندوه و ماتم کرد. حضرت استاد حکیمی فخر اندیشه، زینت فرهنگ اسلامی و مرزبان توحید بود. حکیمی که مفسر آفتاب و مبین مبانی انقلاب اسلامی بود و عاشورا را با عقلی سرخ بازخوانی کرد.

آثار او درباره حماسه و قیام حسینی مانند «عاشورا: مظلومیتی مضاعف» بازخوانی ظریف و دقیقی از این آوردگاه بزرگ تاریخ است، آن‌چنان‌که بیان می داشت «باید عاشورا را، رمز وحدت اسلامی و اتحاد مسلمانان پیرامون محور قرآن قرار داد» و شگفتا که او نیز در این ایام عاشورایی به سرای باقی شتافت تا شفیع او سالار احرار جهان، حسین‌ بن علی (ع) باشد.

در حکمت و فلسفه نادره زمان و در حدیث و قرآن کم نظیر دوران بود چنانکه به تعبیر استاد اوستا:

در گلشن کلام «حکیمی» بین                        
آیــات رشـکِ حکمـت یـونـان را

او ابوذروار جوینده عدالت بود و تاریخ اسلام را به ترازوی عدالت می سنجید.
زنده یاد حکیمی، عالمی عامل، فقیهی کامل، سالکی واصل، کاتبی خبیر، محققی روش ضمیر، مجاهدی بصیر و سخن پردازی توانا بود. دایره‌المعارف حدیثی «الحیاة» سرمایه معنوی جهان اسلام و دخیره اخروی آن دانشمند اندیشه ورز است و دیگر آثار او گنجینه‌ای گرانبها از آموزه‌های اصیل اسلامی است. تدبر و تعقل او در منابع معتبر اسلامی الگویی موفق برای جویندگان و علاقمندان علوم اسلامی است و بی تردید فقدان این مرد آزاده ثلمه‌ای برای فرهنگ ایرانی و اسلامی است. 

اینجانب که خود را شاگرد و زانونشین مکتب او می دانم با اندوه فراوان؛ تسلیت می گویم به مقام معظم رهبری که او را رفیق دیرین و اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه خواند. 

تسلیت به جهان اسلام که فقدان محققی بزرگ و متفکر چون او ثلمه ای جبران ناپذیر است.

تسلیت به جامعه علمی و فرهنگی و بلکه به زبان فارسی که سخن پردازی خلاق، شاعری حاذق و نویسنده ای صاحب سبک را از دست داد.

و تسلیت به خاندان مکرم حکیمی و بازماندگان او که سوگوار سوگ سترگی هستند.

خداوند روح بلند آن مرد آزاده را با بهترین بندگان خدا و  اولیاء الله محشور فرماید و ما را در صیانت از میراث گرانقدر آن مجاهد عرصه تفکر و اندیشه موفق بدارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید