رئیس جمهور سابق کشور چاد درگذشت

کدخبر: ۴۳۵۶۱۶
منابع خبری اعلام کردند که رئیس جمهور سابق کشور چاد در آفریقا به دلیل ابتلا به کرونا در زندان در گذشت.
رئیس جمهور سابق کشور چاد درگذشت
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، الجزیره در گزارشی اعلام کرد که «حسین حبری» رئیس جمهور سابق کشور چاد در مرکز آفریقا، در زندان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است.

حسین حبری که به «پینوشه آفریقا» معروف بود و به او دیکتاتور چاد می‌گفتند، به دلیل «جنایت جنگی، شکنجه و جنایت علیه بشریت» در زندان به سر می‌برد و برایش حکم حبس ابد صادر شده بود.

 وزارت دادگستری سنگال اعلام کرد: «حسین حبری امروز (سه‌شنبه) در زندان به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت. او ۷۹ سال سن داشت.»

رئیس دولت نظامی چاد نیز به دنبال اعلام این خبر «به خانواده حبری و مردم چاد تسلیت گفت.»

یک مقام ارشد از چاد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «روز سه‌شنبه حبری را به دلیل کرونا به بیمارستان بردند. او هفته گذشته در زندان به کرونا مبتلا شد و پیش از آنکه او را به بیمارستان منتقل کنند، به کلینیکی در چاد بردند.»

حسین حبری از ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) ریاست‌جمهوری چاد را برعهده داشت. او که در سال ۱۹۸۲ به تحریک فرانسه با یک کودتای نظامی قدرت را در دست گرفته بود، سرانجام در سال ۱۹۹۰ پس از یک کودتا برکنار شد و به سنگال فرار کرد و از بیست و سه سال گذشته در ویلای خود در این کشور زندگی می‌کرد.

یک کمیسیون تحقیقاتی پیشتر اعلام کرد در دوران ریاست جمهوری حسین حبری، چهل هزار نفر از مخالفان او توسط پلیس سیاسی‌اش به قتل رسیدند که بسیاری در گور‌های دسته جمعی دفن شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید