حمله به هشتمین کاروان ارتش آمریکا در عراق

کدخبر: ۴۳۵۶۲۰
هشتمین کاروان نظامی آمریکا حامل تجهیزات لجستیک امروز در عراق هدف حمله قرار گرفت.
حمله به  هشتمین کاروان ارتش آمریکا در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک کاروان نظامی آمریکا حامل تجهیزات لجستیک امروز در التاجی استان بغداد هدف حمله قرار گرفته شد.

این هشتمین کاروان نظامی آمریکاست که امروز در عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» پیش از این از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک دیگر ارتش آمریکا در استان «الدیوانیه» عراق خبر داد.

اندکی پس از انتشار این خبر، منابع رسانه‌ای عراق هم از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک دیگر آمریکا در استان «بابل» خبر دادند.

امروز، همچنین یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده در منطقه «یوسفیه» بغداد مورد هدف قرار گرفت.

دو کاروان لجستیک دیگر آمریکا در استان‌های  المثنی و ذی‌قار هدف قرار گرفته بودند.به کاروان نخست در شهر الناصریه و به کاروان دوم در شهر السماوه حمله شد.

به اعلام منابع رسانه‌ای،گروه موسوم به «قاصم الجبارین» مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

منابع عراقی در روزهای گذشته نیز از حمله به چند کاروان آمریکا در بخش‌های مختلفی از خاک عراق خبر داده بودند.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شود؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است، به طوریکه «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، پیشتر بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی «جریشان» مانند سایر گذرگاه‌های مرزی کشور تاکید کرد و باقی ماندن این گذرگاه به این شکل را خطری برای حاکمیت عراق دانست.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید