سجادی با رأی ناپلئونی به سئول رفت /وزیری که نمایندگان را تهدید کرده بود چند رأی آورد؟

کدخبر: ۴۳۵۸۴۸
شمارش آرای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای دولت سیزدهم به پایان رسید و کابینه رئیسی بدون وزیر آموزش و پرورش راهی پاستور شد.
سجادی با رأی ناپلئونی به سئول رفت /وزیری که نمایندگان را تهدید کرده بود چند رأی آورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، نمایندگان مجلس پس از برگزاری جلسات پیاپی در صبح و عصر بالاخره تصمیم خود را درباره کابینه سیزدهم اعلام کردند. اما نکته قابل توجه در آرای پایین نمایندگان به چند وزیر ابراهیم رئیسی بود. 

یکی از این وزرا سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دولت بود. با وجود آنکه کمیسیون فرهنگی صلاحیت او را تایید نکرده بود، اما در نهایت سجادی با ۱۶۵ رای راهی سئول شد. 

محمدمهدی اسماعیلی، فرهنگ و ارشاد اسلامی هم توانست ۱۸۱ رای را بدست بیارد. اما حجت‌الله عبدالملکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی که نطق دفاع از برنامه های جنجال به پا کرده بود و برخی آن را به عنوان تهدید نمایندگان برشمردند، با ۱۹۱ رای مجوز حضور در کابینه رئیسی را بدست آورد. 

جواد اوجی، وزیر نفت هم از دیگر وزرای پیشنهادی بود که در جریان بررسی صلاحیت خود با ادعای نادران درباره در خصوص املاک و خودروهای لوکس شخصی‌اش مواجه شد تا جایی که کار به جلسه غیر علنی کشیده شد. اما بالاخره توانست رضایت بهارستانی ها را جلب کرده و با ۱۹۸ به پاستور برود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید