محسن رضایی در ترکیب دولت سیزدهم/معاون اقتصادی رئیس جمهور چه جایگاهی دارد؟

کدخبر: ۴۳۵۹۲۲
آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی، با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.
محسن رضایی در ترکیب دولت سیزدهم/معاون اقتصادی رئیس جمهور چه جایگاهی دارد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌ رئیس جمهور در حکمی محسن رضایی را به سمت معاون اقتصادی خود، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.

آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی، با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد. محسن رضایی میرقائد متولد سال 1333 مسجد سلیمان و دانش‌آموخته مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است که فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت 16 سال (1360 تا 1376) و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 76 تاکنون را در سوابق اجرایی و مدیریتی خود دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور چه جایگاهی دارد؟

زمانی که مجلس چهارم در سال 1372 در دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی به مرحوم دکتر محسن نوربخش وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی رای اعتماد نداد، مرحوم نوربخش با حکم مرحوم هاشمی، معاون اقتصادی رئیس جمهور شد. پستی که پیش از این وجود نداشت و یک سال بعد با انتصاب مرحوم نوربخش به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، عملا معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بدون سمت ماند. روسای جمهور دولت های هفتم، هشتم، نهم و دهم بدون معاون اقتصادی به سر بردند. روحانی در دولت یازدهم، دکتر مسعود نیلی را به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی منصوب  کرد اما وی در اوایل دولت دوازدهم (دولت دوم روحانی) از این پست کنار رفت. آن هم در شرایطی که از ابتدای این دولت در سال 96، محمد نهاوندیان به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور منصوب شده بود. اکنون با حضور محسن رضایی این معاونت رئیس جمهور به حیات خود ادامه می دهد. اگرچه پیش از این گمانه هایی از حضور فرهاد رهبر در این سمت مطرح بود.

ترکیب تیم اقتصادی دولت چگونه خواهد بود؟

اکنون این ابهام وجود دارد که ترکیب تیم اقتصادی دولت چگونه است؟ چند روز قبل رئیس جمهور اعلام کرد که مخبر، معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است. حضور همزمان معاون اقتصادی رئیس جمهور و مسئول هماهنگی تیم اقتصادی و همچنین وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه این ابهام را ایجاد می کند که در موضوعات بین بخشی اقتصاد، کدام یک از این افراد حرف نهایی را می‌زند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید